Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Skattematrikklen 1762 for Børsa, ST

Recommended Posts

Ved søk på en person i det gamle Digitalarkivet får jeg opp mann - kone - barn over 12 år.

På de nye søkesidene kommer bare enkeltpersoner opp (ingen relasjon til at de har familie).

Eksempel:

I det nye søkte jeg på Niels Olsen og fikk opp han alene.

I det gamle søkte jeg på det samme, og der kommer også Anne Olsdtr. kone - Karen Nielsdtr. datter - andre hos sig havende Giertrue.

Håper at de nye søkesidene kan bli like gode som de gamle.

mvh Guri

• 7 måneder senere...

Hei igjen

Så bra du purrer! Denne var gått i glemmeboken. Redigerte data er nå lagt ut, merk at vi har flyttet dataene til ekstraskatt-kategorien http://digitalarkivet.arkivverket.no/finn_kilde?s=b%C3%B8rsa&fra=&til=&kt%5B%5D=EKSTfor der ligger skannet utgave også.

Nå har det dessverre vist seg at den automatiske oppdateringen av dataene ikke har gått så knirkefritt som det pleier å gjøre. Jeg trenger mao teknisk assistanse og i disse feriedager så må jeg i verste fall vente til 1. august før jeg får den. Jeg beklager ulempene dette medfører.

• 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.