Gå til innhold
Arkivverket

Fogderegnskap Nordmøre

Henrik Ormbostad
 Del

Recommended Posts

Jeg serat Fogderegnskapene for Nordmøre er lagt ut til og med 1696. Jeg er på jakt etter det som er arkivert fra dette året og utover 1700-tallet.

I beskrivelsen til Fogderegnskapene står følgende:

"Riksarkivet har skanna fogderegnskapene for perioden 1696-1711. Dette materialet vil trolig bli publisert i første halvår 2014. Inngangen til materialet fra disse sidene er midlertidig. Materialet vil siden kunne nås gjennom funksjonen finn kilde i det nye Digitalarkivet."

Jeg har søkt via Finn Kilde, men får ikke treff der, unntaket er Ekstraskatten 1762. 

Spørsmålet mitt er : Hvor finner jeg en grei inngang til Fogderegskapenen fra 1696 og utover på 1700-tallet ?

Mvh

Henrik Ormbostad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serat Fogderegnskapene for Nordmøre er lagt ut til og med 1696. Jeg er på jakt etter det som er arkivert fra dette året og utover 1700-tallet.

I beskrivelsen til Fogderegnskapene står følgende:

"Riksarkivet har skanna fogderegnskapene for perioden 1696-1711. Dette materialet vil trolig bli publisert i første halvår 2014. Inngangen til materialet fra disse sidene er midlertidig. Materialet vil siden kunne nås gjennom funksjonen finn kilde i det nye Digitalarkivet."

Jeg har søkt via Finn Kilde, men får ikke treff der, unntaket er Ekstraskatten 1762. 

Spørsmålet mitt er : Hvor finner jeg en grei inngang til Fogderegskapenen fra 1696 og utover på 1700-tallet ?

Vi har ikke rukket å få publisert mer materiale ennå, men vi har gjort et par bemanningsgrep fra nyttår som gjør at det forhåpentlig vil løsne med publisering av fogderegnskapene utover våren.

Bildene er tilgjengelige på åpent nett, men da vi foreløpig ikke kan garantere permanente lenker, er de ikke "offisielt publisert". For Nordmøre vil du kunne finne fram manuelt ved å se på http://www.arkivverket.no/URN:db_read/db/47834 og endre tallet i URLen til 47835, 47836 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.