Peder Stenslie Skrevet Januar 14, 2016 Del Skrevet Januar 14, 2016 Dette navnet, som står i skoskatte, 1711, er forvirrende. Det som jeg leser er Sjur Pedersdatter. Er dette bare en feiltakelse? Kan noen hjelpe meg? Lenken: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/45304/276/?size=bigger&mode=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 14, 2016 Del Skrevet Januar 14, 2016 Kan det stå Syn[n]e Pedersdatter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Januar 14, 2016 Del Skrevet Januar 14, 2016 Kan det stå Synne? Streken over den ene bokstaven kan være en markering for dobling av N'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder Stenslie Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Del Skrevet Januar 14, 2016 Ja. Det må være det. Jeg finner en Synof som ble gift i 1685 og døde i 1725. Det står aldri noe Pedersdatter etter navnet hennes, og hun er aldri bundet til Revolden gård, men Nermo. Det er den eneste jeg finner på Øyer på den tiden. Mange takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå