Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall i Hadsel 1938 og Dødsmeldingar Hadsel 1938 og 1942?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Jens Kornelius Harberg TYGERSEN, snikkar, fødd i Bø 11.12.1873, vart gravlagd på Tajord i Hadsel 28.9.1938, men kyrkjeboki for Hadsel, som framleis ligg på prestekontoret på Stokmarknes, syner ingen dødsdato.

* Kjem dødsdatoen fram av klokkarboki på Statsarkivet?

* Eller kva oppgjev dødsmeldingi hans som dødsdato (og dødsstad)?

Er det dessutan mogeleg å få oversyn over ervingane etter:

* Jens Kornelius Harberg TYGERSEN, død i Hadsel hausten 1938?

* Petra Marie MADSEN, f. Tygersen, død i Hadsel 17.12.1942?

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Statsarkivet i Trondheim har ikke mottatt klokkerbok for Hadsel med fortegnelse over døde og begravede for denne perioden.

Dødsfallslister for Vesterålen sorenskriverembete i perioden 1891 til 1947 er dessverre gått tapt i brann.

I dødsfallsjournal, 1924-1945, for Hadsel lensmannskontor finner vi følgende opplysninger om de etterspurte personene:

- Gift snekker Jens Thygersen, Stokmarknes, født 11/12-1873, død 22/9-1938. Arvinger: Gjenlevende hustru Martha Thygersen, 5 myndige barn.

- Fiskers enke Petra Marie Madsen, født 12/5-1866, død 17/12-1942. Arvinger: 1 barn og 3 barnebarn, alle myndige.

Lensmannens dødsfallsjournal gir dessverre ingen informasjon om navn på barn og barnebarn som er arvinger.

Vennlig hilsen

Merete Larssen

Statsarkivet i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Merete for snøgt og interessant svar!

Det er synd at slike kjelder er gått tapt, men eg har i grunnen fått dei opplysningane som eg mangla.

Problemet er soleis løyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.