Gå til innhold
Arkivverket

Søker ekteskap i Bergen? Markus Martin Nilsen og Helene Wilhelmsen

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg finner dette paret som gift i Bergen i 1910 tellingen,  Markus M. Nilsen's første hustru, Karen Hansine Jensen, døde 04.01.1906. Vielsen må derfor ha funnet sted mellom 1906 og tellingen i 1910. 

1910 tellingen.http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036708098182

Trolig hadde Helene også vært gift tidligere, hun har i alle fall to sønner, Hermann og John Vilhelmsen, født 1895 og 1898.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift i 2 Methodistkirken 31/1-1909 Markus Martin Nilsen 1868 med Petra Helene Wilhelmsen 1870.

Petra Helene 1870  gift 22/10-1890 i SK-BB med Peder Wilhelmsen 1853 Askøen

Endret av Rune Bergesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at de må ha blitt skilt. For i 1934 bor Markus i Knøsesmuget 44, men Petra bor sammen med sin sønn og hans hustru i Bakersmuget 13. Er det mulig å få vite når de ble skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ann-Mary.

Det var jeg klar over. Han ble tydeligvis boende på samme sted, men hun må ha flyttet på et eller annet tidspunkt før 1934. Hun er heller ikke nevnt i dødsmeldingen etter Markus i 1947.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.