Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Skummelt familiefotografi

Recommended Posts

Dette er ein godt kjend måte å fotografere born på. Ein kamuflerer mor med tekstilar så det skal sjå ut som ein stol - men eg tykkjer ikkje dette var av dei heldigaste forsøka.

Det ringer en liten bjelle hos meg nå, at jeg har hørt dette før.  Utrolig hva man kan finne på :D

Da jeg omsider klarte å løsrive meg fra det hypnotiserende " Frankenstein-blikket" til bestefaren på det nederste bildet, ble jeg opphengt i den ene hånden til barnet. Der var det mange fingre :). Sånn cirka dobbelt sett? . Vanskelig å være rolig lenge nok, kanskje.

Mvh

Linda

Da jeg omsider klarte å løsrive meg fra det hypnotiserende " Frankenstein-blikket" til bestefaren på det nederste bildet, ble jeg opphengt i den ene hånden til barnet. Der var det mange fingre :). Sånn cirka dobbelt sett? . Vanskelig å være rolig lenge nok, kanskje.

Mvh

Linda

Hehe, ja det har du rett i!  Jeg la ikke merke til det :rolleyes:

- og dette er vel nettopp grunnen til den spesielle fotograferingsmåten: Å få born til å sitje i ro lenge nok til å få eit bilde, er enklare viss dei sit på fanget til mor, eller står attmed. Men mor blir altså kamuflert, fordi det skal vere eit reint barnebilde.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.