Stine S. Toverud Skrevet Februar 20, 2016 Del Skrevet Februar 20, 2016 Hei Johan Henrik Stenmark døde 20.aug 1871 i Porsnesbakken i Halden. Jeg er så spent på om det går an å finne skifte etter ham. Har lett, men ikke forstått hvordan man leser i disse skiftekildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet Februar 26, 2016 Del Skrevet Februar 26, 2016 Beklager at du har måttet vente litt. Vanlig prosedyre for å finne eventuelle offentlige dødsbo er å starte i dødsfallsprotokollene . Som regel anføres det i dødsfallsprotokollene om det har vært skiftet offentlig. Det var som regel ikke noe offentlig skifte etter fattiglemmer, Registeret i skifteutlodningsprotokollene inneholder da heller ingen Stenmark. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine S. Toverud Skrevet Mars 7, 2016 Forfatter Del Skrevet Mars 7, 2016 Beklager at du har måttet vente litt. Vanlig prosedyre for å finne eventuelle offentlige dødsbo er å starte i dødsfallsprotokollene . Som regel anføres det i dødsfallsprotokollene om det har vært skiftet offentlig. Det var som regel ikke noe offentlig skifte etter fattiglemmer, Registeret i skifteutlodningsprotokollene inneholder da heller ingen Stenmark. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Hei! Jeg har vært inne på "Spør Riksarkivet"-siden hver dag for å se etter svar, men det har stått "0 visninger" hele tiden, så det var først nå at jeg tilfeldigvis så svaret ditt! Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå