Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Einar Sundbye AS - Olaf I Aas

Recommended Posts

Hei.

Kan noen hjelpe meg med å finne en kilde som kan si noe om en bestilling av konjakk som ble gjort av Olaf I Aas i mai 1913?

Bestillingen gikk til Bache Gabrielsen i Cognac. Jeg har fått bilde av bestillingen fra ordreboka (Le Grand Livre), men mangler informasjon om hvem Olaf Aas bestilte på vegne av .  Bestillingen skulle til Narvik. 

Olaf I. Aas Spedition og Toldklareringsforretning ble kjøpt opp av spedisjonsfirmaet Einar Sundbye AS i 1916. ER det noen herfra som sitter på noen gamle ordrebøker fra denne tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/201300-einar-sundbye-as-olaf-i-aas/
Del på andre sider

Jeg ser du har lagt inn et spørsmål til Statsarkivet i Oslo. De sitter neppe med ordrebøkene fra 1916 for et spedisjonsfirma. Det jeg prøvde å si, var at du burde ta en telefon til trådstarteren som faktisk arbeider hos Schenker.

Takk igjen, Tore. Jeg er litt ny i dette enda. serru...

Har snakket med trådstarteren. Han skulle se om han kunne finne kontaktinfor på etterkommere til Einar Sundbye. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.