Gå til innhold
Arkivverket

Var Johan Fredrik von Marschalck, Sophie Margrethe og Augusta Juliana van/von Cranenburg søsken/halvsøsken?

Rigmor Waler
 Del

Recommended Posts

På 5.2.2021 den 20.49, Gry.Onarheim.Dahlmo skrev:

Siden jeg ikke har sett noe scannet fra den innførselen ref vielsen

Jeg glemte siste del - selve avskriften. For ordens skyld så fikk jeg tillatelse av Christensen i 2015 til å publisere hennes undersøkelser fra Rigsarkivet.

bilde.thumb.png.0582fe79c49d85ea8325cd1052a71373.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Kommet mye nytt scannet materiale siden 2015. Nå har jeg fått det enklere å lete frem andre personer også - tusen takk for linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2021 den 0.54, OH Angell skrev:

Hans er konsekvent kalla berre Mejer i dei kjeldene eg har sett.

Det gjelder også de kilder jeg har vært innom. Vi får håpe Aage Gjøe Geleff får anledning til å kommentere dine spørsmål siden de rettet til han.
Hans Meyer (jeg har ikke sett at Christian har vært brukt i kildene) hadde en del korrespondanse med Norge, så jeg legger ved (i neste innlegg) en fortegnelse fra hans skifte, om det skulle ha interesse for andre her på forumet. Av hans 4 sønner var det vel bare Otto som benyttet Hitziger av og til i kildene, Bendix nevnt en gang som von Hitscher  men Christian ser ut til å benytte Hitziger mer konsekvent - etter det jeg har sett av kilder. Christian sitt første ekteskap var med Elisabeth Neuspitzer. Slekten Neuspitzer var vel hugenotter fra Landau-området i Rheinland-Pfalz. En liten kuriositet er jo at man vi finner et område kalt Hitziger i Bad Bergzabern, litt sørvest fra Landau.

Jeg har også lagt ved ( i neste innlegg) dokumenter der vi ser både Hans Mejer og hans sønners navnetrekk samt seglet til Hans Meyer.

Når det gjelder Regina så har jeg en "mistanke" om at hun på en eller annen måte har tilknytning til toller-slekten Mejer/Meyer i Helsingør. Har endel spor her.
Muligens søster eller annet slektskap med Johan Friedrich Meyer død i Helsingør:

bilde.thumb.png.291074f38407cc7950aa1e2f6a67e365.png

Det at hun opptrer som von Hitziger ved vielsen og Mejer i Bodø kan det være ulike årsaker til. Hun kan f eks hatt Mejer som slektsnavn fra fødsel og vært gift med Hitziger i et ekteskap før Blix?
Sett flere eksempler på kvinner gift flere ganger på denne tiden som har brukt sine forrige ektemenns slektsnavn ved nye ekteskap.

Men alt dette er bare noen spekulasjoner og løse teorier fra min side, så får man håpe at vi finner hennes opphav blant alle spor som samles og settes i system etterhvert. Jeg har ikke så god erfaring med 1600-tallet men man jo prøve seg frem.

Ruth Midttun har i NST VIII ( utgitt medio 1940-tallet?) s. 257 ment at Regina Hitziger var hans første kone og at Regina Mejer (Meyer) var en annen.
Er det noen som har foretatt videre undersøkelser / publiseringer siste 70 år? Tenker jo på at mine enkle publisereringer kan være  "gammelt nytt" men da håper jeg på tips om andre som er på leit etter ho Regina.

Endret av Gry.Onarheim.Dahlmo
Redigerering tekst Bendix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2016 den 13.18, Rigmor Waler skrev:

* Ovenstående opplysninger er hentet fra Finn Holbeks genealogiske side: http://finnholbek.dk/genealogy/getperson.php?personID=I55667&tree=2

Til info: Holbeks side ble oppdatert 2017 - året etter dette innlegget. Linken over er fortsatt aktuell: Sophie Margrethe er siden 2016 tatt bort som datter, samt en del nye opplysninger er kommet til.
(Jeg har interesse for denne slekten siden Johan Frederik sin datter, Sophie Dorothea ble gift med lensgreve Otto Diderik Schack til grevskapet Schackenborg, der jeg prøver å løse en slektsnøtt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gry.Onarheim.Dahlmo skrev:

Til info: Holbeks side ble oppdatert 2017 - året etter dette innlegget. Linken over er fortsatt aktuell: Sophie Margrethe er siden 2016 tatt bort som datter, samt en del nye opplysninger er kommet til.
(Jeg har interesse for denne slekten siden Johan Frederik sin datter, Sophie Dorothea ble gift med lensgreve Otto Diderik Schack til grevskapet Schackenborg, der jeg prøver å løse en slektsnøtt).

Takk for tilbakemelding fra deg. Jeg skal sjekke opp de nye opplysningene.

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2021 den 17.08, Gry.Onarheim.Dahlmo skrev:

Det gjelder også de kilder jeg har vært innom. Vi får håpe Aage Gjøe Geleff får anledning til å kommentere dine spørsmål siden de rettet til han.
Hans Meyer (jeg har ikke sett at Christian har vært brukt i kildene) hadde en del korrespondanse med Norge, så jeg legger ved (i neste innlegg) en fortegnelse fra hans skifte, om det skulle ha interesse for andre her på forumet. Av hans 4 sønner var det vel bare Otto som benyttet Hitziger av og til i kildene, Bendix nevnt en gang som von Hitscher  men Christian ser ut til å benytte Hitziger mer konsekvent - etter det jeg har sett av kilder. Christian sitt første ekteskap var med Elisabeth Neuspitzer. Slekten Neuspitzer var vel hugenotter fra Landau-området i Rheinland-Pfalz. En liten kuriositet er jo at man vi finner et område kalt Hitziger i Bad Bergzabern, litt sørvest fra Landau.

Jeg har også lagt ved ( i neste innlegg) dokumenter der vi ser både Hans Mejer og hans sønners navnetrekk samt seglet til Hans Meyer.

Når det gjelder Regina så har jeg en "mistanke" om at hun på en eller annen måte har tilknytning til toller-slekten Mejer/Meyer i Helsingør. Har endel spor her.
Muligens søster eller annet slektskap med Johan Friedrich Meyer død i Helsingør:

bilde.thumb.png.291074f38407cc7950aa1e2f6a67e365.png

Det at hun opptrer som von Hitziger ved vielsen og Mejer i Bodø kan det være ulike årsaker til. Hun kan f eks hatt Mejer som slektsnavn fra fødsel og vært gift med Hitziger i et ekteskap før Blix?
Sett flere eksempler på kvinner gift flere ganger på denne tiden som har brukt sine forrige ektemenns slektsnavn ved nye ekteskap.

Men alt dette er bare noen spekulasjoner og løse teorier fra min side, så får man håpe at vi finner hennes opphav blant alle spor som samles og settes i system etterhvert. Jeg har ikke så god erfaring med 1600-tallet men man jo prøve seg frem.

Ruth Midttun har i NST VIII ( utgitt medio 1940-tallet?) s. 257 ment at Regina Hitziger var hans første kone og at Regina Mejer (Meyer) var en annen.
Er det noen som har foretatt videre undersøkelser / publiseringer siste 70 år? Tenker jo på at mine enkle publisereringer kan være  "gammelt nytt" men da håper jeg på tips om andre som er på leit etter ho Regina.

Hei!

1. Takk for opplysning om "Johan Fridrich Meyer", men eg saknar opplysning om kjelde(r). - Det same gjeld elles Aage Gjøe Geleff sine innlegg. - Men når du skriv om "mistanke" og "spor", saknar eg klargjering. Kva er grunnlaget for "mistanken", og kva er spora som kan peike i retning av Johan Fridrich som slektning av Regina? 

2. Etter det du skriv, var inspektøren fødd 1648 i Hamburg. Han må ha tilhøyrt same generasjonen som Regina (ho var fødd om lag ti år før). Men kva hadde ho eventuelt med Hamburg å gjera? Når ho giftar seg med Erik Hansen Blix, skjer det altså "heime", og det er på Sjælland. Men kor på Sjælland, veit vi ikkje. Likevel, sidan det fyrste barnet deira, Johan, er døypt i Helsingør, kan det jo vera av di Regina sin familie budde der. Det er dessutan verdt å merke at dåpen fann stad i Sta. Maria-kyrkja som var den tyske kyrkja i byen. I følgje Helsingørs historie var kyrkja opphaveleg klosterkyrkje, oppført som del at eit karmelittarkloster (Vor Frue Kloster) i perioden 1430-1500. Etter reformasjonen i 1536 vart klosteret oppløyst, og klosterkyrkja var ei tid tenkt nedriven. Men på førespurnad gav kongen, Frederik den andre, kyrkja til dei mange nederlandske og tyske borgarane som då budde i Helsingør. Kongen var sjølv av tysk herkomst. I 1576-1577 vart kyrkja så innretta til Helsingørs "tyske kirke", og frå 1576 til 1740 vart det berre preika på tysk i gudstenestene. Det peikar igjen på at Regina og familien kan ha vore tyske.

3. Eit interessant spørsmål er: Korleis vart dei kjent med kvarandre? Det er vel sannsynleg at dei treftest i Danmark i samband med at Erik var registrert som student ved universitetet i København den 18. juli 1667 (S. Birket Smith: Kjøbenhavns universitets matrikel; 1611-1740, bd. 1, s. 344)

4. Når det gjeld Ruth Midttun sitt innlegg, er det berre det å seia at ho tek feil. Hadde ho studert primærkjeldene betre, ville ho t.d. funne at i samband med Regina si gravferd står det i kyrkjeboka: "graffæsted H. Matrone Regina Mejer von Hitzger H. Erich Blixes enche gl. 89 Aar" (Kyrkjebok for Skjerstad 1725-1748, s. 23-24).

5. Det var fleire tollarslekter i Helsingør.  Om Regina eventuelt var syster til etatsråd Herman Mejer gift 1664 med Christine Madsdtr (jf. eit av dei tidlegare innlegga mine), ville Regina hatt ei svigerinne som høyrde til slekta Rosenvinge som var ei tollarslekt i Helsingør. Merk då at far til Christine, tolldirektør Mads Mortensen Rosenvinge, høyrde til eit anna sosialt skikt enn "Johan Fridrich Meyer" som berre var inspektør. Tolldirektør Mads og etatsråd Herman høyrde til same sosiale skiktet. Borgarmeister Hans Hansen i Helsingør som var faddar til Johan Erikssøn Blix, var nok også ein person i det same sosiale skiktet som dei to. Merk også at fleire av tolldirektørane i Helsingør var busette i København og "ordnede forretningerne i Helsingør pr. korrespondance" (sjå bloggen Danske toldembedsmænd 1660-1920).ske t

6. Du skriv: "Sett flere eksempler på kvinner gift flere ganger på denne tiden som har brukt sine forrige ektemenns slektsnavn ved nye ekteskap". Eg er interessert i døme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit tillegg til det førre:

At Johan var eit sentralt namn i slekta til Regina, viser namnepraksisen også mellom barna til Erik Blix og Regina. Av dei to barna vi kjenner familietilhøva til, Maren og Anne, har begge barn kalla Johan: 

1) Maren var gift med Henrik Hansen Bruun i Gildeskål. Dei hadde fire søner og ei dotter. Sønene var Hans, Johan, Peder og Mathias. Med unntak av Johan var dette namnet på dei tre oldefedrane deira - av fire - som vi kjenner namnet på. Den oldefaren vi ikkje kjenner identiteten til, er nettopp far til Regina. På dette grunnlaget er det rimeleg å tru at Regina var ei Johansdotter.

2) Anne var gift med Mikkel Hvid. Dei hadde sju barn, fire søner og tre døtrer. Sønene var Mikkel, Erik, Johan og Hans. Dei tre siste ser ut til å vera kalla opp etter forfedrar på Anne si side: Erik var far til Anne; Johan kan altså ha vore etter morfar til Anne, slik Hans kan ha vore etter hennar farfar. Sonen Mikkel kan eventuelt ha vore kalla etter farfaren, dvs. at Mikkel Hvid sin far også kan ha vore ein Mikkel Hvid. Men så langt kjenner vi ikkje opphavet til stiftsskrivar Mikkel Hvid anna enn at han truleg var dansk av opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider