Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Mathea (Olsen) Marthinsen fra Grunersgt. 13, Christiania

Recommended Posts

Min oldefar Magnus Olsen var onkel til Mathea - jeg har registrert henne senest i Grunersgt. 13 i Christiania i adressebok for 1944 - etter det har jeg ikke klart å finne ut hvor og når hun døde - hun var gift med Ludvik Teodor Marthinsen. Jeg har heller ikke klart å finne ut hva som skjedde med broren til Mathea - Karl Olsen

siste observasjon er folketelling 1910 for Trøgstad hvor han er oppgitt som kvegrøkter. Kan noen hjelpe.

Bjørn Katnosa

Moderator sletter dobbeltpostingen.

Kan være lurt å redigere tematittelen og skrive" Dobbeltposting,kan slettes" .

Hvis Mathea var født 1860,var hun 84 år da du  fant henne registrert i Grunersgt. 13 i Christiania i adressebok for 1944.

Ja det stemmer at hun var 84 år i 1944 - jeg fant henne i adressebok for 1944 - i adressebok for 1945 er hun ikke registrert - mulig hun kan være død mellom 1944 og 45

men jeg har ikke klart å finne når eller hvor hun eventuelt døde.

Bjørn Katnosa

• 5 måneder senere...

Takk for hjelp til å finne dødsdato for Mathea Marthinsen (Olsen).

Jeg har nå funnet hva som skjedde med alle slektningene til min oldefar Magnus Olsen (Katnosa) - bortsett fra hva som skjedde med brødrene til Mathea.

Broren Karl har jeg registrert som kvegrøkter i Trøgstad i folketellingen 1910 - broren Niels er registrert ankommet New York 15/6-1882 - jeg har ikke

klart å finne noen av dem senere - kan noen hjelpe.

Bjørn Katnosa

Jeg glemte å anføre at søsteren Mathea Marthinsen bodde i Grunersgt. 13 fra rundt 1910 til hun døde i1944.

Bjørn Katnosa

Karl i 1910. F.dato riktig ? ( mange feil i FT 1910).

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036348003336

F.dato Nils ?

Denne fam. i 1865?

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038011005521

Endret av Kari Sandberg

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.