Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Anders Rasmussen og Randi Rasmusdtr. fra Loen i Ringebu i 1728

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til Anders Rasmusen Loen og/eller Randi Rasmusdtr. Loen i Ringebu i Oppland i 1728?

De er nevnt i Skifte etter Sjur Rasmusen Loen  27.5.1728. Som arvinger er oppgitt:

Ælste broder Ola Rasmusen Loen, andre broder sahl. Jacob Rasmussens igjenlevende tvedne døttre navnlige Ane og Christentse Jacobsdøttre, og tredje broder Anders Rasmussen boende i Ringeboe i Opplandene, samt en søster ved navn Randi Rasmusdatter i ligemaade boende i Oppland.

Anders Rasmussen nevnt i #2 døde 1721, og i skiftet trådstarter nevner lever Anders Rasmussen i 1728.

Tidligere spørsmål om samme mannen: 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Anders+Rasmussen+Loen+site:forum.arkivverket.no

P.S. Husk at du i henhold til forumvedtektene skal identifisere deg med fullt navn:

https://forum.arkivverket.no/forum-6/announcement-2-ordensregler-for-debattene/

Mvh Lene B :)

Beklager. Jeg registrerte meg her forrige gang dette temaet ble tatt opp av Kjell Loen. Da ble det også nevnt en person som døde i 1721. Derfor jeg tok jeg dette opp på nytt. Anders ble omtalt i skiftet som om han levde i 1728

Takk til Ole Jon, men det er neppe denne personen. I Skiftet fra 1728 står også: Jacob Olsen skulle ta vare på arven til Anders Rasmussen til han kunne hente han sjølv.  Dette tyder ikke på at det kan være en person som var død 7 år tidligere. Vennlig hilsen Audun Loen.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.