Roger Andre Midtun Skrevet Mai 18, 2016 Del Skrevet Mai 18, 2016 Heisann jeg leste en liten artikkel på slektsforum Facebbok der man hadde funnet arikvet for grenseboerbevisene som ble delt ut under krigen. Der hadde ikke arkivet blitt overført til arkivverket enda og blitt funnet og var tilgjengelig hos Hamar politiarkiv. Er det noe som er blitt tatt vare på i Stavanger arkivene et sted eller noe som forsvant etter krigen en gang? Jeg leter etter bilder av et par som jeg vet bodde i stavanger etter krigen og flyttet seg rundt på vestlandet. Men de måtte vel kanskje ha disse id kortene uansett. Slenger med en link til et bilde så det ikke er uklart hvilken id kort jeg tenker på http://digitaltmuseum.no/021015796441 Artikkelen http://family.brudvik.org/artikkel/en-mindre-kjent-kilde-for-a-finne-portrettbilder/ mvh Roger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Nedrebø Skrevet Mai 22, 2016 Del Skrevet Mai 22, 2016 Lensmenn og politi satt med søknader om grenseboerbevis, og disse inneholder som regel den samme informasjonen som står på grenseboerbeviset, og de inneholder som regel fotografi. Ved Statsarkivet i Bergen har vi fått avlevert en del slike samlinger av søknader som del av lensmannsarkivet, men det er ikke mer enn en håndfull lensmannsarkiver som har dette materialet. Spørsmålet om hva Stavanger sitter med av slikt materiale, bør besvares fra Statsarkivet i Stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Mai 27, 2016 Del Skrevet Mai 27, 2016 Veit du om det finst noko slikt for Fjaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Nedrebø Skrevet Mai 29, 2016 Del Skrevet Mai 29, 2016 Vi har ikke fått inn søknader om grenseboerbevis med arkivet fra lensmannen i Fjaler. Det ligger en del annet materiale der fra krigsårene, f.eks. om radioapparater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå