Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Jens Larsen (f. ca. 1740), gårdbruker på nordre Løken i Kråkstad, Akershus til 1798, men hvor ble det av han og kona??

Recommended Posts

Det står i Kråkstad bygdebok (bind 2) at gården nordre Løken ble solgt til Jens Larsen (fra Surby i Hobøl) i 1789 og tatt igjen på odel av den tidligere slekten der i 1798. Men hvor tok Jens og kona Sidsel Olsdatter deretter veien? 

Det jeg ellers vet om dette ekteparet er at de giftet seg i Enebakk 20.10.1771 og at Sidsel var datter av Ola Hansen Jahr (f.ca.1718, begr. Enebakk 13.5.1796), gårdbruker på Jahr nedre i Enebakk.

Jeg har søkt i folketellingen 1801 for Kråkstad, Hobøl og Enebakk, men finner ingen av disse der.

Så hvor ble det av dem??

Takk igjen til deg Ann-Mary. Her fikk jeg en nyttig lenke som fortalte meg at ekteparet jeg lette etter var flyttet til gården Nordre Haug i Ås. Jeg fant dem også omtalt i Ås bygdebøker.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.