Håvard Moe Skrevet Juni 6, 2016 Del Skrevet Juni 6, 2016 Eg lurer på om det er nokon som kan hjelpe med denne: Trulovinga øverst i tredje kolonne til venstre under Pladsen SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 672/L0849: Ministerialbok nr. 672A02, 1705-1725, s. 18Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070907610019 Eg har:: Ego Troloved Jon Høj dal med Johanna Ludvig ??? f.m. Jørg hytmstr., Thore Loe Kva står det etter Ludvig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juni 7, 2016 Del Skrevet Juni 7, 2016 Ludvig Lyttons, synes jeg det står. (Snodig navn i så fall!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Moe Skrevet Juni 7, 2016 Forfatter Del Skrevet Juni 7, 2016 (endret) Ah, ja... Ikkje så snodig eigentleg: Familien Luton kom til smeltehytta ved Grutsæter (det er dette som er "Pladsen"), og det er antatt at dei hadde med seg namnet Lewis/Louis, fornorska Lovis og seinare Ludvig. Mange takk! Oppdatering: Same Johanne her: https://media.digitalarkivet.no/kb20070907610012 Eg les: "Ego - Intr. 1(?) Qd. Comm: bemt hv. en pige Johan na Ludvig Lyttons, som havde Sk.(?) sedel fra ??? ders Rhod p Strinden" Skifteseddel? Endret Juni 7, 2016 av Håvard Moe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juni 7, 2016 Del Skrevet Juni 7, 2016 Jeg tror det menes skriftlig seddel (evt. fra presten i Strinda) om at hun hadde anledning til å gå til nadverd: ...Comm. 1?.. blant hv[em] en Pige Johan-na Ludvig Lyttons, somhavde Skr. Seddel fra Hr. ..?..ders Rhod p Strinden" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Moe Skrevet Juni 7, 2016 Forfatter Del Skrevet Juni 7, 2016 (endret) Det kan stemme. Residerande kapellan i Strinda var Anders Rhod (link). Endret Juni 7, 2016 av Håvard Moe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå