Gå til innhold
Arkivverket

Oscar Andresen født 12.02.1885, Når døde han?

per aase andresen
 Del

Recommended Posts

hei.

Den 12. februar 1885 ble Oscar Andresen født av foreldrene Ole Andreassen (1852 - 1927) og Karoline Antonsdatter (1856 - 1944).

Oscar var nest eldst i en søskenflokk på 6 barn, hvor eldste barn, Karl Johan, ble født 02. oktober 1882.

Jeg er noe usikker på hvor foreldrene bodde i 1885, men har notert "småbruket "Bingen" i Sørumsand, alternativt Vinkelgaten 7 i Oslo.

Mitt spørsmål er imidlertid:  Når døde Oscar ?

Han var i live i 1963, da han er nevnt i dødsannonsen til sin yngre bror, Anton Andreas Andresen (21.11.1890 - 25.10.1963).

På forhånd takk.

mvh

Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst vær oppmerksom på at det ikke finnes noen overgripende registre over dødsfall i Norge.

Dødsfall ble normalt registrert av skifteretten for avdødes siste bostedskommune. For å finne opplysninger om en persons dødsfall, trenger vi derfor som regel informasjon om denne personens siste bostedskommune og dødsår.

Uten slik informasjon kan vi bare henvise deg til søk i åpne kilder på Internett (for eksempel nettsider med opplysninger om gravlagte i den enkelte kommune) og i avisarkiver.

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst vær oppmerksom på at det ikke finnes noen overgripende registre over dødsfall i Norge.

Dødsfall ble normalt registrert av skifteretten for avdødes siste bostedskommune. For å finne opplysninger om en persons dødsfall, trenger vi derfor som regel informasjon om denne personens siste bostedskommune og dødsår.

Uten slik informasjon kan vi bare henvise deg til søk i åpne kilder på Internett (for eksempel nettsider med opplysninger om gravlagte i den enkelte kommune) og i avisarkiver.

Vennlig hilsen

Hei.

Takk for tilbakemeldingen.

Problemet er at jeg kun vet hatt han bodde i Oslo, og døde etter 1963.

Har prøvd å søke i Aftenposten under dødsannonser, men da pr i dag uten hell.

Likeledes har jeg søkt i Oslo kommunes gravferdsregister, men der finner jeg ikke noen opplysninger som matcher med fødselsdatoen og aktuelt dødsperiode.  Antar at de som er ført opp i det registeret har et gravsted.

Vel jeg for ha dette som et uløst problem enn så lenge :-)

Mvh

Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilleggsopplysninger. I ditt innlegg 10.7.2016 var det ikke nevnt noe om hvor Oscar Andresen f. 12.2.1885 bodde.

Dersom du er sikker på at Oslo var hans siste bostedskommune, send oss, vennligst, en e-post.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilleggsopplysninger. I ditt innlegg 10.7.2016 var det ikke nevnt noe om hvor Oscar Andresen f. 12.2.1885 bodde.

Dersom du er sikker på at Oslo var hans siste bostedskommune, send oss, vennligst, en e-post.

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo[/quote

Hei

Der er rett Oscar dere har nevnt i tilsendt e-post.

Jeg har sendt en bekreftelse i egen e-post.

Takk for god hjelp

Mvh

Per Aase Andresen

Endret av per aase andresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.