Gå til innhold
Arkivverket

Finner ikke dokumenter i PB 35 - Alstahaug sorenskriveri

Rolf Paulsen
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter et skadeløsbrev av 20/1, tgl. 21/3 1927 som ifølge grunnboka for Herøy I i Alstahaug sorenskriveri skal forefinnes i pantebok nr 35, side 386, dokument nr 17 (35-386-17). Under tinglyste dokumenter 21/3 1927 i PB 35 finner jeg ingen dokumenter med nr. 386. Her hoppes det fra nr. 384 til 389.

Kan det skyldes at det dokument jeg søker ble avlyst? Avlysningen har referanse 35-524-19. Denne avlysningen finner jeg heller ikke, da jeg mangler tinglysningsdatoen.

Kan jeg finne dette og andre dokumenter i PB 35, men som er avlyst?

Jeg har også lett i PB 34, år 1925-1935 for Søndre Helgeland og tgl. dokumenter den 21/3 1927. Når jeg kommer til dokument 17 står det skrevet "Avskrifter i pb 35 p 386, 87". Med andre ord referer dette til ovennevnte pantebok, hvor jeg heller ikke finner dokumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei,

Om du oversender gårds- og bruksnummer på eiendommen kan vi se om vi kan finne frem dokumentet for deg.

Hilsen

Gunnar Sørum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.