Gå til innhold
Arkivverket

Etterlysning gjennom frelsesarmenen, ingen resultat.

Vidar Abrahamsen
 Del

Recommended Posts

På samme kirkegård som Lena og Nora ligger:

Grace E. Millar Keegan

Birth: unknown

Death: Jun. 12, 2010

82y

Note: w/o William J. Keegan

Burial:

George Washington Memorial Park

Paramus

Bergen County

New Jersey, USA

Edit Virtual Cemetery info [?]

Created by: Rich H.

Record added: Jun 14, 2010

Find A Grave Memorial# 53695715

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=keegan&GSiman=1&GScid=99993&GRid=53695715&

Familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ny kontakt med Samuel Keegan på Ancestry, han har ikke info om Olines første ekteskap, men er interessert i opplysninger vi måtte finne fram til. Han har lovet å sende et foto av Oline, jeg legger det ut her straks jeg har mottatt det.

Men hva skjedd med Salve (Samuel), ble han skilt fra Oline, eller døde han ? I innlegg 1 står det fødselsår 1904 på ham, mens i innlegg 10 er fødselsåret 1903. Hva er korrekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var født i 1904.

Vest-Agder fylke, Vennesla i Øvrebø, Ministerialbok nr. A 5 (1897-1909), Fødte og døpte 1904, Side 71
Permanent bilde-ID: kb20051205040303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er familiefotoet som jeg fikk oversendt fra Samuell Keegan. Han skriver at Lena senere fikk en ny partner ved navn George Kennedy. Vi ser bl.a. Lena og hennes mann Charles, som var foreldrene til bruden, Rosalie.

Han gir ellers en del opplysninger av privat karakter, jeg videresender hans mail til deg, Vidar Abrahamsen, om du gir megdin E-postadresse.

post-38-0-25325500-1474362760_thumb.jpg

Endret av Kurt Østbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Epost fra Sam Keegan som jeg foreslår at trådeier Vidar Abrahamsen besvarer.

HI Kurt

I would very much appreciate any info on Lena. Birth cert / Baptism records and any info about Samuel

I did not know of this marriage and so there may be relatives out there unknown to me

regards

Sam Keegan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fremdeles på at trådstarter skal opplyse om sin Epost-adresse så jeg kan sende ham Eposten fra Sam Keegan.

Jeg har sendt ham en PM.

Så får vi håpe han dukker opp på forumet snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann-Mary i post # 8 - bror Olav Gundersen Veraas

Hans kone, Ingeborg med barn, utreise 26.10.1923 - http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000610618

Ankomst:

Massachusetts, Boston Passenger Lists
Name: Jngeberg Veraas
Nationality: Norwegian
Birth Date: abt 1896
Birth Place: Øvrebo chrsand, Norway
Departure Place: Christiania, Norway
Arrival Date: 5 Nov 1923
Arrival Place: Boston, Massachusetts, USA
Last Residence: Norway
Husband: Ole Veraas attachicon.gif1923_Ank_IV_husb Ole V.png
Ship: Oscar II

Finner familien i census 1925https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:K9TB-VH1
Name: Ole Gunnerson (yrke; snekker, min anm.)
Birth Date: abt 1897
Birth Place: Norway
Residence Place: New York, Richmond
Relationship: Head
Color or Race: White
Number of Years in US: 02
Assembly District: 02
House Number: 75

Household Members:
Name Age
Ole Gunnerson 28
Ingeburg Gunnerson 28
Gunnar Gunnerson 06
Anders Gunnerson 05
Arne Gunnerson 03

Name: Olaf Gunderson
Birth Year: abt 1897
Race: White
Birthplace: Norway
Marital Status: Married
Relation to Head of House: Head
Home in 1930: Richmond, Richmond, New York
Map of Home: View Map
Street address: North Ave.
Ward of City: A.D.1 Pt Of Tract 203
Home Owned or Rented: Rented
Age at First Marriage: 21
Attended School: No
Able to Read and Write: Yes
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Language Spoken: Norwegian
Immigration Year: 1923
Naturalization: Alien
Able to Speak English: Yes
Occupation: Carpenter
Industry: Home Carpenter

Household Members:
Name Age
Olaf Gunderson 33
Ingeborg Gunderson 33
Gunnar Gunderson 10
Anders Gunderson 9
Arne Gunderson 8
Arnold Gunderson 4
Walter Gunderson 0

Kanskje mulighet for å spore Salve og Oline gjennom brorens familie?

Interessant med alle opplysningene om Olaf Gundersen med familie som du har funnet frem. Olaf med familien retunerte

til gamlelandet på et eller annet tidspunkt og døde her.

Hilsen Vidar Abrahamsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fremdeles på at trådstarter skal opplyse om sin Epost-adresse så jeg kan sende ham Eposten fra Sam Keegan.

Jeg må bare beklage min sene tilbakemelding.

Vil bare takke så mye for alle opplysningene du har skaffet tilveie, når det gjelder Oline Keegan med hennes nye familie.

Det var helt nye opplysninger.

Epost vid_abr@hotmail.com    Hilsen Vidar Abrahamsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt ham en PM.

Så får vi håpe han dukker opp på forumet snart. :)

Omsider...

Det var veldig mange detaljer og godt arbeid du har gjort med min etterlysning. Må bare takke atter en gang så mye.

Hilsen Vidar Abrahamsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen på forumet som kan besvare Sam Keegan "gjennom" Kurt Østbye?  Kanskje besvare  forespørselen med opplysningene  som er kommet frem i tråden .

Mine selvlærte datakunnskaper er ikke så gode ennå. Min "engelsk" er ikke til og legge ut på trykk. :lol:

Vil ikke skremme Sam med Google translate.

Vennlig Vidar Abrahamsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hans Epostadresse her jeg er nå (til 1ste Nov.), men alle som har abonnement på Ancestry.com kan kontakte ham der, ved å søke på Oline Nystøl som han har lagt ut info om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam Keegan har bekreftet at han nå har din Epost-adresse, Vidar. Han sier han vil kontakte deg. Du kan vel få noen nær deg til å hjelpe med engelsken, ev. legge Sams mail ut her på forumet.

Endret av Kurt Østbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kopi av Sam Keegans Epost til Vidar. Vidar vil selv bestemme om han vil legge den ut her, men jeg mener opplysningene er interessante for det videre arbeidet med å finne ut mer om Salve Gundersen. Sam forteller bl.a. at Salve og Oline hadde tre barn (inkl. Samuel som vi har funnet), en datter Anna, en sønn Samuel, og en ikke navngitt sønn. Jeg vet Vidar vil sette stor pris på om vi kan finne ut hva som hendte med de to andre barna til Salve og Oline, og om disse to, eller deres ev. etterkommere, kan fortelle hva som skjedde med deres far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan barna til Salve og Oline ha vært født ? De giftet seg i 1923. Her er en kandidat for datteren Anna i 1940 census:

Name: Anna Gunnerson

Race: White

Birthplace: New York

Marital Status: Single

Relation to Head of House: Boarder

Home in 1940: New York, Queens, New York

House Number: 133-32
Inferred Residence in 1935: New York, Queens, New York
Residence in 1935: Same House Sheet Number: 4A
Attended School or College: Yes
Highest Grade Completed: High School, 2nd year
Weeks Worked in 1939: 0 Income: 0 Income Other Sources: No

Household Members: Name Age

Endret av Kurt Østbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra sånn som du hadde gjort dette med Eposten fra Sam. Vi får se om noen kommer med noen tips om at Anna kan være datteren av

Salve & Oline.

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da får vi håpe noen her i Forumet kan hjelpe. I innlegg 21 spør Ann-Mary hvor det ble av Kathleen Keegan (f. 1939), og vi bør vel nevne at opplysningene i innlegg 42 kommer nettopp fra Oline og Charles' datter, Kathleen, som bor i New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at den Anna Gunnerson vi har i 1940 i innlegg 43, bodde hos familien Smith også i 1935 ! Da var hun kun 10 år gammel, og vi vet at Salve og Oline må ha skilt lag før 1933 for da giftet Oline seg med Charles Keegan. Anna er altså født ca 1925 i New York, noe som kan tyde på at hun var det første barnet Salve og Oline fikk (de giftet seg i 1923).

Endret av Kurt Østbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann-Mary, er det mulig å kontakte eieren av familietreet på MyHeritage som du nevner i innlegg 22 ? (Jeg er ikke medlem av MyHeritage). Kanskje vedkommende vet noe om Oline Nystøls ekteskap med Salve Gundersen.

Hvor i all verden var Salve (Sam) og Oline Gunderson og deres barn bosatt i census for 1930 ?

Ellers ser vi av innlegg 23 at Oline ble begravet (1984) i Paramus, Bergen county i New Jersey, og at Charles Keegan er begravet (1964) i Linden, Union county, New Jersey, selv om familien bodde i New York. Oline og Salve giftet seg i Perth Amboy, New Jersey, så kanskje kan det være noe å finne om Anna Gunderson i New Jersey, selv om hun skulle født i New York ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  er heller ikke medlem på MyHeritage.

Kanskje noen her på forumet med medlemskap kan hjelpe deg med å kontakte eier av treet?

Jeg har heller ikke funnet Oline,Salve og barn  i  Census 1930.

De  har gjemt seg godt! 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det er noen som er medlem av MyHeritage.

Hvis Salve (Sam) og Oline (Lena) bodde i staten New York i 1925, skulle de også kunne finnes i New York State census for 1925. Men bodde de i New Jersey så er det vel ingen State census der for 1925.

Endret av Kurt Østbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider