Anne M. Thoreløkken Skrevet September 30, 2016 Del Skrevet September 30, 2016 Hei! Lurte på om jeg kunne få litt tydehjelp i denne kirkeboka. Det er nr. 23 og det gjelder Halvor. Jeg skjønner at han er født av "uekte" foreldre, Marte Jonsdatter, som utlegger som barnefader Major... SAO, Idd prestekontor Kirkebøker, F/Fc/L0001: Ministerialbok nr. III 1, 1770-1814, s. 6-7 Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061010030430 Takknemlig for hjelp videre. Mvh Anne Marie Thoreløkken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet September 30, 2016 Del Skrevet September 30, 2016 . . . udlægger til Barne fader Hr Major Warenschiolds tiener Ole Eskel(?) som faddre 1 Maria Jonsdoter 2 Cari Andfastsdoter 3 Peder Jacobsen 4de Anders Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne M. Thoreløkken Skrevet September 30, 2016 Forfatter Del Skrevet September 30, 2016 Tusen takk for tydehjelp, Even Stormoen :-). Og jeg som trodde det var majoren selv, men altså tjeneren, godt å få tydet riktig....Eskelsen er nok etternavnet. Igjen tusen takk! Anne Marie T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet September 30, 2016 Del Skrevet September 30, 2016 Selvsagt – Eskelsen – her gikk det som vanlig for fort i svingene :-) Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå