Gå til innhold
Arkivverket

Loddtrekningsliste for Bergen ca 1860-1890

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

I nevnte liste finner jeg Peder Adolf Magnussen født 14.05.1867 i Bergen. Han er oppført i rulle 3 side 240.

Er det mulig å få opplyst hva som står om ham der?

Jeg finner ham i Bergen 1891 og som brudgom i Voss Kirke 05.03.1901 da han giftet seg med Otelie Alette Søholt  f. i Kristiansund 1877 - død på Voss 06.05.1903.

Men jeg klarer ikke å finne ham i 1900 tellingen noe sted.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=loddfire&gardpostnr=5558&merk=5558#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk fripass i 1889, og står med bopel 22-97a, og var til sjøs i 1884. Etter fripasset ville ikke militære myndigheter ha interesse for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningene.

Da får jeg vel bare anta at han har klart å unngå tellerne ved 1900 tellingen. Kanskje han befant seg mellom Bergen og Voss :-)  

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Yngve.

Det er ingen stor sak hvorvidt han befant seg i Bergen eller på farten et sted i Norge. Jeg vet det meste om hans liv både før og etter 1900.

Og som du sier. Der er fortsatt huller i folketellinger og andre kilder, både i Bergen og andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.