Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Kamp slekta

Recommended Posts

Bjørn Ulvhedinson Kamp (1250-1290) var gift med Ragnhild Audunsdatter (Borg) (1220-1290). Jeg søker barna deres. Kan noen hjelpe?

Gudbjørg og Asgerd?

Bolt vs Steinar Skarnøre ca 1270 i Nes 'Steinarætta' (tema 59674 i Gamle brukerforumet) i innlegg 8:

Sakset fra Arild Andersens innlegg. 18.05.2008

Hei AreTakk for svarenejeg tok utgangspunkt i det jeg hadde notert om denne Steinar og jeg hadde satt de sidene som referanse rundt ham.Her er det som står på side 295-296 'Bjørn Kamp og Ragnhild Audunsdatter hadde barna Anund død før 199, Audun prior i hovedøy kloster, datter g m Steinar på Skånøre i Vestfold (se steinarætta, sønnen Eirik Steinarson arvet hele mellom-Holter) side 315 'her er det som står på side 315: Steinarætta: 'Steinar på Skånøre i Vestfold var gift med NN Bjørnsdatter Kamp fra mellom-Holter i Nes, barn: Aslak, Helge, Arnulv, Torbjørn, Eirik, Tord , Margrete, Borghild. Skånøre-ætta var i nær slekt med adelsætta Bolt'Det er noen kildehenvisninger til sønnen Eirik Steinarson: DN II 203, DN V 120 og DN II 226, DN III 363, DN IV 228, DN V 140Jeg skal se på linken til Biskop Eysteins Jordebog (Røde Bog). Jeg har sett mange referanser til den i mange temaer, men ikke sett på den selv.Og til slutt, ja vi skal nok ta denne boken også med en liten klype salt. Ingenting er vel helt sikkert....mvh Arild

https://forum.arkivverket.no/topic/145073-59674-bolt-vs-steinar-skarnoere-ca-1270-i-nes-steinarctta/?hl=%2Bragnhild+%2Baudunsdatter#entry1214461

Legg merke til selvpålagt advarsel + det som fremgår i de påfølgende innlegg.

Dette gjelder altså Biskop Eysteins Jordebok. - Siden navnene GUDBJØRG og ASGERD nevnes særlig i denne sammenheng, så må man vel ha tatt utgangspunkt i en kilde. Snakker vi om samme kilde (BEJ) eller har du et annet kildeutgangspunkt. - Eller for den saks skyld en annen bygdebok (eller annen sekundærkilde).

IM

Endret av Iver Mosvold
Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/205005-kamp-slekta/#findComment-1728032
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.