Gå til innhold
Arkivverket

Ønsker info om dåp og konfirmasjon til Ferdinand Pettersen og tvillingbroren


Astrid Helen Modalsli Andersen
 Del

Recommended Posts

Ferdinand Pettersen og tvillingbroren ble født 8/7-1925 på Solum ved Skien. Ferdinand og broren er nå begge døde. Jeg ønsker informasjon om fødsel, dåp og konfirmasjon. Alt av interresse. Ferdinand skrev navnet sitt med t, men offisielt het han Ferdinand. Han har fortalt meg at moren het Kaspara, men vet ikke om det stemmer. Håper noen kan hjelpe meg da jeg er dårlig på slektsgransking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han giftet seg første gang i 1948, så i 1956 og i 1962. Han ble enkemann i 2000. Det er ikke han Ann-Mary Engum. Ferdinand flyttet til Laskenveien i Sandefjord i 1948. Han var sjømann og seilte også under krigen. Ferdinand er akkurat død 91 år gammel og skal gravlegges i neste uke. Derfor haster det litt med å finne ut opplysninger fra før krigen. Jeg vet han fikk 4 barn. 2 døde små og 2 ble voksne. Barna Freddy og Frode vet jeg om.

Han giftet seg første gang i 1948, så i 1956 og i 1962. Han ble enkemann i 2000. Det er ikke han Ann-Mary Engum. Ferdinand flyttet til Laskenveien i Sandefjord i 1948. Han var sjømann og seilte også under krigen. Ferdinand er akkurat død 91 år gammel og skal gravlegges i neste uke. Derfor haster det litt med å finne ut opplysninger fra før krigen. Jeg vet han fikk 4 barn. 2 døde små og 2 ble voksne. Barna Freddy og Frode vet jeg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel riktig mann jeg fant på skattelisten,for fødselsdatoen stemte.

 

Men han var ikke samme mann som han han i Geni-basen.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsesbyrået ringte folkeregisteret og de sa på Solum mellom Porsgrunn og Skien. Jeg vet bare at Ferdinand gav meg en serviettring i sølv som han hadde etter moren. Den står det Kaspara på. Vet ikke mere om foreldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel anleggsarbeider Wilhelm Pettersen som er faren hans.

 

En Wilhelm  født i Solum i 1910-tellingen: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036531005166


Første hustru Dagmar Wilhelmine Gustavsen f. 11. juli 1931 i Øvre Eiker tilhører Baptistmenigheten.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Statsarkivet i Kongsberg kan gjøre oppslag i dødsfallprotokoll ved Erik Wilhelm Pettersens død 5. juli 1981 på Rjukan for å se hvem som er ført som etterlatte?

 

REDIGERT

Utgår - feil Wilhelm.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var ikke med da Erik Wilhelm dro i 1923.

Sjekka listen på de gamle emigrantbasene.

Men hun kan jo ha reist på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.