Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Korleis søke etter døde personer?

Recommended Posts

Korleis går ein fram når ein vil søke etter døde personer som ein ikkje veit årstall dei døde på? Normalt ville en vel kanskje bruke kirkeboka, men om perioden som kan vere aktuell, er 20 år, vil vel det verte eit voldsomt arbeid.  Eg leiter etter slike ting ofte, og no er det Ingri Pedersdatter frå Tynset, f 7.1.1834 som eg mangler opplysninger om dette på, også hennes mann Anbjørn Larsen Gujord, f 23.1.1825, frå Bolsø.

Hva er siste kjente tidspunkt/sted disse personer er registrert som levende ?

Ingri fekk ei datter i 1872. Mannen levde i alle fall i 1875.  Begge i Molde

Endret av Harald Vågene

Anbjørn i Ft 1900 i Molde?
https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037371000835
Anbjørn i Molde 1885.
Ektefelle ikke nevnt sammen med han.
https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053298001199

Endret av Hans Gangstø

Eg trur ikkje dette er rette personen, eg fann Anbjørn i kirkeboka, der var det 1825 han var født. har sett det har vore oppgitt som "berekna" til 1826, men 1822 må vere feil.  Men ved nærmere sjekk, han budde jo på fattighuset i Molde. Skal leite frå 1900 og utover. Takk!

Endret av Harald Vågene

Anbjørn Larsen Gujord i 1885.

Bodde sammen med Laura Anbjørnsdatter Gujord f 1868.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f81502&gardpostnr=154&personpostnr=1068&merk=1068#ovre

Ja, dette har eg. Han fekk ei datter i 1872. Men takk! :-)

Nr. 7 

Møre og Romsdal fylke, Molde i Molde, Ministerialbok nr. 558A06 (1887-1971), Døde og begravede 1911, Side 208
Permanent bilde-ID: kb10051102080207

Og her er antakelig dødsfallet til Anbjørns kone - nr. 15:

Møre og Romsdal fylke, Molde i Molde, Ministerialbok nr. 558A05 (1873-1886), Døde og begravede 1883, Side 184
Permanent bilde-ID: kb20070323650538

Endret av Grethe Flood

Eg trur ikkje dette er rette personen, eg fann Anbjørn i kirkeboka, der var det 1825 han var født. har sett det har vore oppgitt som "berekna" til 1826, men 1822 må vere feil. Men ved nærmere sjekk, han budde jo på fattighuset i Molde. Skal leite frå 1900 og utover. Takk!

Tror det er din mann i 1900.

Tellingene kan ha litt variable fødselsår på personer.

Nr. 7 

Møre og Romsdal fylke, Molde i Molde, Ministerialbok nr. 558A06 (1887-1971), Døde og begravede 1911, Side 208
Permanent bilde-ID: kb10051102080207

Fantastisk!   No vart eg glad og eit problem mindre! :-)  Skjønner at det finnes mange kilder ein må bruke, det tar nok ei stund før eg får dette faget inn i fingrane! :-)  Men må ein verkeleg lese seg framover i alle kildene?  Eller har dokke som driv dette spesielle kilder / triks for dette ??

Endret av Harald Vågene

Med ektefelle kalt Ingviel Pederdatter i 1875

https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052325001602

Ja takk!  Dette var det siste eg hadde om han. Men no har eg fått hjelp og fått han på plass......  Han døde i 1911 på fattighuset / sykehjem.  Så då er det berre kona igjen eg leiter etter no.

Ektefellen dør i 1883 i Molde

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Møre og Romsdal, 558/L0691: Ministerialbok nr. 558A05, 1873-1886, s. 184

nr 15

Endret av Hans Gangstø

Då seier eg berre takk igjen til dokke som har hjelp meg!  Rekner med at eg no har begge to riktig registrert. Riktignok varierer fødselsår og namn litt, men det tar eg som eksempel på at dei kunne gjere feil før også. Takk! :-)  Fekk ikkje "fasit" på kossen en søker, men vart i alle fall litt klokare! :-)

Endret av Harald Vågene

Fantastisk!   No vart eg glad og eit problem mindre! :-)  Skjønner at det finnes mange kilder ein må bruke, det tar nok ei stund før eg får dette faget inn i fingrane! :-)  Men må ein verkeleg lese seg framover i alle kildene?  Eller har dokke som driv dette spesielle kilder / triks for dette ??

I dette tilfellet bladde jeg meg framover i kirkeboka fra og med 1900/1901 - han var ikke nevnt i 1910, så jeg gikk ut fra at han var død i årene mellom de to folketellingene. Har også funnet dødsfallet til kona, går i alle fall ut fra at det er henne. 

Det er sikkert mange individuelle metoder for å finne fram til denne type opplysninger.

Jeg jobber ofte for å finne siste kjente oppholdssted, gjerne basert på folketellinger.

Vær oppmerksom på at skrivemåten for navn kan variere tildels mye, dermed viktig å søke med så få parametre som mulig, samtidig som en begrenser det geografiske området.

Prøver ofte med fritekst søk i søkefeltet personsøk på http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet.

Prøver også ofte google, for å se om det er noen som har registrert noe om personene tidligere. Samme her mht skrivemåter, forsøk forskjellige skrivemåter.

Når en da har en noenlunde grei forståelse for hvor vedkommende var på et gitt tidspunkt, så er det vel å lete gjennom kirkebøkene for det området en tror er aktuelt.

Men dette kan variere voldsomt, så tålmodighet er en grei egenskap. :-)

Mvh

Hans Gangstø

I dette tilfellet bladde jeg meg framover i kirkeboka fra og med 1900/1901 - han var ikke nevnt i 1910, så jeg gikk ut fra at han var død i årene mellom de to folketellingene. Har også funnet dødsfallet til kona, går i alle fall ut fra at det er henne. 

Ja, eg må berre seie takk igjen!  Men då ser vi at han var ikkje med i tellinga 1910, men døde i 1911.  Ikkje sikkert dei brydde seg så mykje om der låg en "fattiglem" på det siste ?  Namnet hans var då endra til Ambjørn med M, ikkje N som han var fødd med. Men han kan ha endra det sjølv den siste tida.

Det er sikkert mange individuelle metoder for å finne fram til denne type opplysninger.

Jeg jobber ofte for å finne siste kjente oppholdssted, gjerne basert på folketellinger.

Vær oppmerksom på at skrivemåten for navn kan variere tildels mye, dermed viktig å søke med så få parametre som mulig, samtidig som en begrenser det geografiske området.

Prøver ofte med fritekst søk i søkefeltet personsøk på http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet.

Prøver også ofte google, for å se om det er noen som har registrert noe om personene tidligere. Samme her mht skrivemåter, forsøk forskjellige skrivemåter.

Når en da har en noenlunde grei forståelse for hvor vedkommende var på et gitt tidspunkt, så er det vel å lete gjennom kirkebøkene for det området en tror er aktuelt.

Men dette kan variere voldsomt, så tålmodighet er en grei egenskap. :-)

Mvh

Hans Gangstø

Skjønner at det ligg mykje arbeid bak, og at en må vere systematisk. Får prøve å vere litt meir tolmodig etterkvart. :-)  Takk i alle fall for all hjelp!

Når jeg også må bla i kirkebøker, og ikke vet dødsdato/-år, så finner jeg et referansepunkt i personen jeg leter etter (f eks fødested 'Haugen'). Da kikker jeg ned angjeldende kolonne på jakt etter H og får unnagjort en side på 1-2-3. :-)

Ein kan bruke "Finn kilde" i Digitalarkivet for å sjå om det finst databasar for eit område innanfor ein viss tidsperiode. Eit søk på Google for å finne opplysningar frå andre som har vore borti dei same folka er også lurt. Dersom det finst bygdebøker kan desse innehalde opplysningar. Slektstre på nettet (Geni, MyHeritage osv.) kan også vere nyttige. Familysearch.org inneheld fyrst og fremst amerikanske kjelder, men inneheld også data frå norske kyrkjebøker. Eit søk i Nasjonalbiblioteket sin database (http://nb.no) inneheld mange gamle bøker og aviser, deriblant slektsbøker og bygdebøker, og ein del av dette materialet er søkbart og tilgjengeleg frå norske ip-adresser. Felles for alt arbeid som andre har gjort, og kanskje særleg slektstre på nettet (Geni osv.) er at ein må ta opplysningane med ei klype salt og sjekke desse mot kyrkjebøkene, folketeljingar og andre kjelder frå samtida, slik at ein ikkje kastar vekk tida på å bringe vidare feilaktige opplysningar, også kalla "slektsvirus".

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.