Gå til innhold
Arkivverket

Johan Lobes

signe kvarv ziegler
 Del

Recommended Posts

Johan Lobes var prest i Verdal og hadde 14 barn.        I arkivet vet jeg det finnes brev 10.02.1719  om søknad til et annet prestekall og  3 brev fra 1717 med blant annet  navn på hans mange barn.      Flere brev fra 1724 mellom Johan Lobes sønn Joachim om arven etter foreldrene og formynderskapet for søsteren Helle Margrethe Lobes.            Det jeg er spesielt er ute etter er når foreldrene døde, navn på barna og brev som omhandler Lars Lobes født ca 1699  og Helle Margrethe Lobes født på Haug 1711.    Brevene finnes i stiftamtmannens arkiv ifølge mine opplysninger som daterer seg fra et brev fra statsarkivet J.nr.294/1958.   Håper de fortsatt er hos arkivet i Trondheim,  på forhand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Jeg har fått tilsendt en kopi av brevet hvor Johan Jochumsen Lobes har skrevet navnet på sine 14 barn og de er: Jochum Lobes, Johan Lobes, Lars Lobes, Peder Lobes, Christian Lobes, Joachim Fredrich Lobes, Andreas Christopher Lobes,       Sidsell Lobes, Margrette Lobes, Maren Lobes, Elisabeth Lobes, Ane Lobes, Karen Lobes, Helle Margrette Lobes.            Sidsell  Lobes født 1691  tror jeg også blir kaldt Cecilie?  Jeg har fortsatt ikke fått svar på når Johan og Magnille Lobes døde. Noen som vet?

Endret av signe kvarv ziegler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og for slektsbasen du sendte som gav meg mange bekreftelser, men ikke datoer for dødsfall og evt. giftemål for alle disse barna.  Kirkebøker for Håltålen i perioden 1700-1730 finner jeg ikke, kan jeg finne dem under et annet prestegjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og for slektsbasen du sendte som gav meg mange bekreftelser, men ikke datoer for dødsfall og evt. giftemål for alle disse barna.  Kirkebøker for Håltålen i perioden 1700-1730 finner jeg ikke, kan jeg finne dem under et annet prestegjeld?

Kirkebøkene for Holtålen begynner like før 1750.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
På 29.12.2016 den 11.53, signe kvarv ziegler skrev:

Jeg har fått tilsendt en kopi av brevet hvor Johan Jochumsen Lobes har skrevet navnet på sine 14 barn og de er: Jochum Lobes, Johan Lobes, Lars Lobes, Peder Lobes, Christian Lobes, Joachim Fredrich Lobes, Andreas Christopher Lobes,       Sidsell Lobes, Margrette Lobes, Maren Lobes, Elisabeth Lobes, Ane Lobes, Karen Lobes, Helle Margrette Lobes.            Sidsell  Lobes født 1691  tror jeg også blir kaldt Cecilie?  Jeg har fortsatt ikke fått svar på når Johan og Magnille Lobes døde. Noen som vet?

Hva er arkivreferansen til dette brevet der Johan Lobes oppga navnet på sine barn? Jeg skulle svært gjerne hatt en skannet kopi av dette brevet. Jeg har fått tilsendt noen skannede dokumenter fra Statsarkivet i Trondheim, men dette brevet var ikke med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider