Gå til innhold
Arkivverket

Kvaslags ski og åndrer?

Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

I eit skifte etter "Lap Siur Olsen Schougsaass , Vefsn1800"  er det blant anna ski og åndrer. Eg skal skrive noko om ski, og vil gjerne bruke dette eksempelet, vi har ikkje så mange skifte etter samar. Men eg greier ikkje lese dei seks orda sikkert!

Eg les (x for usikker bokstav): 1 Tixx Aax Skie med Skogiex Aandrer - 2 [mark]

Den andre lina er grei: 1 Træe Stav med Jern Piig - 12 [skilling]

Utklipp:

post-378-0-99030700-1481183224_thumb.png

Her er lenkje til sida, heilt til høgre, 13 liner nedanfrå.

http://arkivverket.no/URN:sk_read/24905/422/

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg les det som

"1 Tiie Aar skie med Værgie Aandrer"

(forbokstaven i det nest siste ordet kan samanliknast med t.d. "Vurdering" i linje 13 til venstre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nye tankar. "Tiie" er mogleg, sjølv om eg ikkje veit kva det skal bety. Eg trur meir på "Aas" enn på "Aar" (samanliknar då med andre ord som sluttar på -s), men begge er moglege. Når det gjeld det nest siste ordet, trur eg det er x-en i underbuksa i linja over som forstyrrar. Tar vi bort den, trur eg ikkje ordet kan begynne på V. 

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tenkjer på "Tiie" = 10. Det kan vere "Aas", men eg synest det ser meir ut som "Aar"; det kan vere så enkelt som alderen på skia.

Eg tok omsyn til x-en, men eg finn ingen andre x-ar å samanlikne med her, så det heng litt.  Det er ein lite utløpar til nede til venstre på den første bokstaven som passar betre med V enn med S. Det kan vere halen til x-en, men då er det eit samantreff av at skrivaren har ein lang x-hale og at denne legg seg langs det meste av S-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "boxer" 11 og 13 linjer opp, og x-ane tyder på at du kan ha rett. Men i så fall har eg endå eit uforklarleg ord. "Værgie" ondrar. Kan det vere så vanskeleg som ei samisk nemning for skitypen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider