Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Borghild og Egil Nilsen

Recommended Posts

Hei!

Egil Nilsen er født i 26.08.1910. Han er født i Sarpsborg. Han giftet seg med Borghild Olava Jamesesen, født 01.07.09 i Skjeberg.   https://media.digitalarkivet.no/view/8034/83765/94

Egil er barnebarnet til Nils Kristiansen ( født 1858 ). Nils er bror til min oldefar, Petter Kristiansen ( født 1866 ).  Nils og Petter bodde i Biri, Oppland.

Jeg synes det er vanskelig å finne fram til barn som er født nylig som på 1940-tallet. Jeg regner med at det har kommet barn her.

Har dere noen tips til å finne ut av slike ting?

Hilsen

Reidun Aamodt

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/205591-borghild-og-egil-nilsen/
Del på andre sider

Der det finnes adressebøker, (basert på kommunale tellinger), kan en være heldig å kunne følge personer der til de ikke lenger er innført og dermed får avgrenset omtrent når de dør. Om gravstedet ikke er slettet, kan en komme i kontakt med etterkommere ved å finne ut hvem som står som gravfester. Dødsannonser kan finnes i avisenes arkiver, men der må en ofte abonnere, eller be om hjelp til søk her på forumet.

Ja, det gjorde det.

Varig lenke:

Side 620.

Det står at de hadde én sønn, men han er ikke navngitt.

.

Utgår - se innlegg fra Åsbjørg Susort under.

(En får ikke fram bøker med Firefox, så jeg må gå til en annen nettleser for å kunne se bøkene på nb.no. Dette er en kjent feil.)

Endret av Anne-Lise Hansen

Fra oppslagsverket:

"Nilsen, Egil
Lektor ved Askim komm. h. almenskole f. 26. august 1910 i Sarpsborg, sønn av vaktmester Martinius Nilsen og Emma Charlotte Mathiesen. Art. 1930. Mat.natv. embedseksamen 1939, bifag matematikk, geografi, astronomi, hovedfag: fysikk. Ped. eks. 1939. Timelærer ved Halden off. h. almenskole 1941-42. Midl. lektor ved samme skole 1942-1947. Gift 26. september 1942 med jordmor Borghild Jamesen f. 1. juni 1910 i Skjeberg. 1 sønn."

.

(En får ikke fram bøker med Firefox, så jeg må gå til en annen nettleser for å kunne se bøkene på nb.no. Dette er en kjent feil.)

Helt utenfor selve tema, men jeg bruker Firefox og har ikke erfart at det er noe problem å se bøker på nb.no. Visste ikke at dette var en "kjent feil"...? Hva er problemet?

Problemet oppsto i juni, da jeg ikke fikk fram bøkene etter å ha trykket 'ja' og det er fortsatt sånn. Her er litt av e-postkorrespondansen:

"Takk for svar. Nå forsøkte jeg fra iPaden med Safari og fikk den opp. :)

Er det noe den enkelte bruker med Firefox og Crome kan gjøre? (Jeg la til nb.no som unntak i brannmuren i går uten at det hjalp..)

Anne-Lise Hansen

Oslo

Hei

Har du forsøkt å åpne den i en annen nettleser, vi har problemer med Flash-visningen av bøker i både Firefox og Chrome etter de siste oppdateringene deres.

Med vennlig hilsen

Lars Tingelstad

Veiledningen

Nasjonalbiblioteket

Henrik Ibsens gate 110

0255 Oslo

Tlf: 23 27 60 11

E-post: veiledningen@nb.no

Fra: Anne-Lise Hansen [mailto:

Sendt: 7. juni 2016 21:10

Til: nb@nb.no

Emne: Får ikke opp bind 3 av Vinger bygdebok - Austmarka med Varaldskogen

Jeg får beskjed om at jeg nå åpner en bok mm.. Trykker JA, men ingen bok viser seg…

Permanent lenke: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2014012324002

Hilsen

Anne-Lise Hansen

Ps. Tømte maskinen for midlertidige internettfiler, men det hjalp ikke.."

Jeg åpner bøkene med OPERA isteden og jeg får også fram bøkene med Safari på iPad.

.

Prøvde omigjen og nå virker det jo igjen...  :)  (Jeg har resatt Firefox tidligere i dag, siden den var treg. Kanskje det hjalp?)

Takk for tilbakemeldingen, Åsbjørg. :)

Problemet oppsto i juni, da jeg ikke fikk fram bøkene etter å ha trykket 'ja' og det er fortsatt sånn. Her er litt av e-postkorrespondansen:

"Takk for svar. Nå forsøkte jeg fra iPaden med Safari og fikk den opp. :)

Er det noe den enkelte bruker med Firefox og Crome kan gjøre? (Jeg la til nb.no som unntak i brannmuren i går uten at det hjalp..)

Anne-Lise Hansen

Oslo

Hei

Har du forsøkt å åpne den i en annen nettleser, vi har problemer med Flash-visningen av bøker i både Firefox og Chrome etter de siste oppdateringene deres.

Med vennlig hilsen

Lars Tingelstad

Veiledningen

Nasjonalbiblioteket

Henrik Ibsens gate 110

0255 Oslo

Tlf: 23 27 60 11

E-post: veiledningen@nb.no

Fra: Anne-Lise Hansen [mailto:

Sendt: 7. juni 2016 21:10

Til: nb@nb.no

Emne: Får ikke opp bind 3 av Vinger bygdebok - Austmarka med Varaldskogen

Jeg får beskjed om at jeg nå åpner en bok mm.. Trykker JA, men ingen bok viser seg…

Permanent lenke: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2014012324002

Hilsen

Anne-Lise Hansen

Ps. Tømte maskinen for midlertidige internettfiler, men det hjalp ikke.."

Ok. Bruker bare pc og Firefox, men var utenlands hele juli, så dette har eg ikke merket :) Bruker helst HTML og ikke Flash også da, så det er nok grunnen.

Beklager til trådstarter for avsporing fra tema!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.