Gå til innhold
Arkivverket

Bustaden til ein emigrant frå 1879 - Vangen eller Vaagan?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Denne utvandringi frå Bergen i 1879 for Peder Asbjørnson Kroken er av Arkivverket tolka til å seia Peder var frå VANGEN (ei «avstutting» av Vossevangen?)

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000661189

I åri like før utvandringi hadde Peder butt i Kabelvåg i VAAGAN der ein son døydde so seint som i februar 1879.

Her er ein skanna versjon av utvandringsprotokollen frå Bergen.

post-5866-0-94178800-1481551391_thumb.jp

Kva står det?  Vangen eller Vaagan?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si . . . hvis det var Vågan, ville det ikke da stått «Vaagene»?

– Men enig i at hvis han rett før har bodd i Vågan, ville det være rart om han skulle tatt omveien via en «Vang» – særlig Vossevangen ;-)

Tror uansett ikke at nest siste bokstav er en «a», – kan det stå «Vaagen»?

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Even for eit spennande svar!  Eg hadde von om at kanskje fleire ville sjå på dette, men truleg er det so pass opplagt at dette er Vaagan (eller Vaagen) og ikkje Vangen, so kanskje kan me seia at problemet er løyst!

Eg takkar på ny for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Even for eit spennande svar!  Eg hadde von om at kanskje fleire ville sjå på dette, men truleg er det so pass opplagt at dette er Vaagan (eller Vaagen) og ikkje Vangen, so kanskje kan me seia at problemet er løyst!

Eg takkar på ny for hjelpi!

Neineinei! – nå kom angsten hoppende på ;-) – Ikke ta mine spekulasjoner for «god fisk», for all del, og for n-te gang her i Forumet, – jeg er en «rookie», «apprentice» – Ja!: «Lærling» på norsk, (Omsider falt dét ordet på plass.) udi tyding av gotisk håndskrift. Med andre ord: Mine formodninger må ikke brukes som grunnlag for å betegne noesomhelst som «løst», før de som kan dette eventuellt og forhåpentligvis har kommet med sine innspill.

Beste Hilsner til deg Lars, som er evig og alltid positiv og generøs med takksigelser!

– Forbilledlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Even og Gunnar for nye innlegg.

Ingen grunn til angst, Even!  Som Gunnar seier, det MÅ då vera Vaagen det står; eg er meir og meir overtydd om det.

Samstundes har eg fått greie på følgjande:  Den gongen denne passasjerlista vart databaseregistrert for snart 40 år sidan, valde ein, i fall tvil, den staden som låg nærast til Bergen, og då var Vangen eit naturleg val!

Dessutan, det er heilt ulogisk at denne karen først flytte frå Vågan til Vossevangen for so å utvandra til Amerika!

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider