Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Ove Christian Jonasson Leyrdahl, lektor i Bergen, men døydde i København i 1763 eller 1766?

Recommended Posts

Eg har i lengre tid slite med å finna lagnaden til denne karen som var både cand.theol. og sidan lektor i Bergen, men som skal vera avliden i København på 1760-talet.

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ove Christian Jonasson Leyrdahl, døypt i Lærdal 8.5.1718,

Ove Christian Leyrdahl gifte seg i Vik 7.8.1752 med Maria Andersdotter Daae frå Vik, ei sonedotter av sokneprest Ludvig Christopherson Munthe i Vik (1657-1708), opphavleg frå Flahammar i Luster, f. i Vik 20.10.1720.  Ove Christian vart cand.theol. 25.11.1741, men vart sidan tilsett som lektor i Bergen.  Han oppheldt seg likevel for det meste i København, Danmark, der han d.

¤¤¤¤¤ (dødsdatoen hans i København? – 1763 eller 1766?)

Maria Leyrdahl flytte sidan attende til Vik der ho d. 14.11.1799.  Dei fekk visstnok to søner i lag:

a. NN Oveson Leyrdahl, f. i Bergen seinhaustes 1754, vart gravlagd i Bergen 4.1.1755, 4 veker gamal.

b. NN Oveson Leyrdahl, f. i Bergen ?.10.1757, vart gravlagd i Bergen 10.11.1757, 3 veker gamal.

¤¤¤¤¤ (ingen born levde att etter dei, men hadde dei ogso born i København?

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eg finn ingen born fødde i Danmark av dette paret på FamilySearch, men so er vel ikkje FamilySearch heller 100%...

Uansett, det levde ikkje att born etter dei!  Hadde me berre kunna finna dødsfallet til Ove Christian Leyrdahl...?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane

Nærmest som en kuriositet gjengir jeg litt av en fotnote i Hartvig Munthes bok "Efterretninger om Familien Munthe i ældre og nyere Tid" fra 1883-88:

Denne Mag. Ove Leyrdahl siges i et Andragende fra Anders Daae af April 1762 at være "removeret fra sit Brød", hvorved hans Hustru var bleven "sat udi misserableste Omstændigheder, da hans Kreditorer i Bergen havde angrebet og borttaget deres Bohave og alt det de eiede ...". Som en Følge heraf søger Hr. Daae paa sine egne og sin Hustru Birgitte Munthes Vegne (...) om Hs. Majsts. Samtykke til, at den Arv, som efter dem maatte tilfalde Datteren Marie, kunde hende "alene tilhøre uden Combinence og Deel med hendes Husbonde, Mag. Ove Christ. Leyrdahl, om han da skulle være i Live".

Legg merke til siste bisetning. Magisteren hadde tilsynelatende brutt kontakten med familien. Søknaden ble for øvrig innvilget. 

Fra Stamtavle over familien Daae", utgitt 1917 av Aagaat Daae:

"I 1752 var han bleven lektor ved Seminarium Fredericium i Bergen, hvor han var til 1762, da han med biskopens tilladelse reiste til Kjøbenhavn, antagelig for å 'solliciere', men da han trods gjentagne opfordringer om at komme tilbage og atter overtage sitt embede forblev i i Kjøbenhavn, ble embedet taget fra ham, og kort tid efter døde han i Kjøbenhavn".

Teksten videre tyder på at Marie aldri dro til København, men dro fra Bergen hjem til Vik. Hun beskrives som "børnløs enke".

http://www.nb.no/nbsok/nb/ca253ee55ccb5804a8850cb486a2a051.nbdigital?lang=no#34

Hjarteleg takk til Knut og Tore for interessante innlegg om Ove Christian Leyrdahl!

No forstår eg soga hans noko betre, men ei utfprdring er det stadig å finna dødsfallet hans i København!  Eg har lagt ut emnet på DIS-Danmark, men so langt utan reaksjonar...

Eg takkar på ny for alle gode tips om dette dødsfallet i Købernhavn!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.