Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall på Kolbotn, Oppegård 1943 og 1947

Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Hei!

Etter å ha lest aviser på mikrofilm, sjekket grunnboksblader og fått nyttige opplysninger fra prestekontoret i Oppegård er jeg nesten i havn med å finne opplysninger om et barnløst ektepar i slekten min, men bare nesten.

Jeg ser av Arkivportalen at det skal være innlevert en klokkerbok for Oppegård som dekker årene 1939-51 il SAO, og lurte på om jeg kunne være så snill å få to oppslag i denne, som jeg regner med må inneholde etterspurt informasjon.

Det jeg først og fremst er opptatt av å få tak i er korrekte dødsdatoer og begravelsesdatoer for ektefellene, men alle ekstraopplysninger fra begravelsesnotatene om eventuelt annet dødssted enn bopel, yrke med videre er selvsagt kjærkomment. Likeledes om det står noe pikenavn på konen. Søsknene hennes brukte litt forskjellig, så det kunne vært interessant å se hva som eventuelt oppgis i denne kilden.

Personene det gjelder er Thea Mathea Syversen (født 7. februar 1867 (egentlig 7. februar 1868, men det brukte hun visst ikke) i Skiptvet) som ble begravet på Kolbotn gravlund 12. januar 1943.

Ole Anton Syversen (født 30. september 1857 i Trøgstad) som enden døde eller ble begravet (men dét tror jeg knapt kan stemme) 25. desember 1947. Også han ble gravlagt på Kolbotn gravlund.

På forhånd stor takk for mulig hjelp også denne gang.

Riktig God Jul!

Vennlig hilsen fra

Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du det som står om dødsfallene i klokkerboka: a.pdf

I lensmannens dødsfallsprotokoll finner vi flere opplysninger: Oppegård lensmannskontor, dødsfallsprotokoller for dødsfall 1/1943  post-1580-0-52885500-1482214680_thumb.jpgog dødsfall 51/1947: post-1580-0-48754000-1482214697_thumb.jpg

God jul!

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider