Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker Stryn og Innvik tidleg 1700-tal

Oddmund Midtbø
 Del

Recommended Posts

Hei

Er det nokon som veit om kirkebøkene for Stryn og Innvik for tidleg 1700-tal? Ein av mine forfedre skal ha døydd i 1765, men eg kan ikkje finne kirkebøker der eg kan søke etter fødselsår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyrkjebøkene for Innvik prestegjeld begynner i 1750.

tk

Ok, takk for svaret. Det blir ikkje enkelt å finne meir om desse forfedrane mine då, eller har du tips til kor eg kan finne ytterlegare informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket i bygdebøkene for Innvik/Stryn?  De eldre utgavene finner du digitalt på Nasonalbiblioteket.

Det fins også skifteprotokoller som kan gi relativt detaljert opplysninger, samt folketellingen for 1701.

Ellers går det jo an å spørre her hvis du har navn på personene og aktuelle gårder.  Kirkebøkene før 1750 ble ødelagt i en brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket i bygdebøkene for Innvik/Stryn?  De eldre utgavene finner du digitalt på Nasonalbiblioteket.

Det fins også skifteprotokoller som kan gi relativt detaljert opplysninger, samt folketellingen for 1701.

Ellers går det jo an å spørre her hvis du har navn på personene og aktuelle gårder.  Kirkebøkene før 1750 ble ødelagt i en brann.

Dei eg er på jakt etter meir opplysningar om, er Simon Iversen Aflem, født 1721, død 1765 og Anne Iversen Aflem, født Danielsdatter, født 1724, død 1802. Eg er usikker på om Aflem er etternamn eller gardsnamn, på den tida der vart det føya til litt av kvart til folk sine namn har eg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navneloven i Norge kom først i 1923. Navn som Aflem er ikke et etternavn for den perioden du søker, det er adressen til person(ene). En kvinne beholdt sitt pikenavn hele livet, selv om hun giftet seg. Gradvis mot år 1900, og fram til navneloven kom, begynte familier og f eks å la mor og barn bruke etternavnet til mannen.

Og Anne Iversen Aflem het aldri dette. Hun het Anne Danielsdatter hele livet.

Navneloven i Norge kom først i 1923. Navn som Aflem er ikke et etternavn for den perioden du søker, det er adressen til person(ene). En kvinne beholdt sitt pikenavn hele livet, selv om hun giftet seg. Gradvis mot år 1900, og fram til navneloven kom, begynte familier og f eks å la mor og barn bruke etternavnet til mannen.

Og Anne Iversen Aflem het aldri dette. Hun het Anne Danielsdatter hele livet. Personer som stadig byttet 'etternavn' som du sier gjorde ikke det, de flyttet mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdeuttalen på garden er Avlei, men i dag blir han for det meste skriven Auflem.  Her er dødsfallet til Simon Ivarson, https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000000461671- men du bør ikkje notere 1721 som fødselsår, sidan det er utrekna frå alder ved død; skriv heller "ca 1721".  Eg har desse folka i basen min, så eg kan sjekke kva eg har på dei.

Her har du også skiftet etter Simon Ivarson

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0014: Skifteprotokollar, 1762-1766, s. 565b-566a

men det har du kanskje allereie sett. (Born Anders, Ingeborg og Brite).

Skiftet etter far hans, Ivar Simonson i 1734, gjev også namnet på mora - Kristi Andersdtr - og ei syster Helga.

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0007: Skifteprotokollar, 1731-1734, s. 465b-466a

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdeuttalen på garden er Avlei, men i dag blir han for det meste skriven Auflem.  Her er dødsfallet til Simon Ivarson, https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000000461671- men du bør ikkje notere 1721 som fødselsår, sidan det er utrekna frå alder ved død; skriv heller "ca 1721".  Eg har desse folka i basen min, så eg kan sjekke kva eg har på dei.

Her har du også skiftet etter Simon Ivarson

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0014: Skifteprotokollar, 1762-1766, s. 565b-566a

men det har du kanskje allereie sett. (Born Anders, Ingeborg og Brite).

Skiftet etter far hans, Ivar Simonson i 1734, gjev også namnet på mora - Kristi Andersdtr - og ei syster Helga.

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0007: Skifteprotokollar, 1731-1734, s. 465b-466a

Takk for alle desse opplysningane, det er Anders som er den direkte ane på min morfar si side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manntalet i 1701 gjev deg eit omtrentleg fødselsår 1689 på Ivar, og du får namnet på faren, Salve Ivarson, med estimert fødselsår 1673. Det gjev ein aldersskilnad på 16 år mellom far og son, så her kan vel vere noko som ikkje stemmer heilt..

Anne Danielsdtr er dotter til Daniel Kolbeinson Hilde og kona Brite Pedersdtr - skifte etter Brite her: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24227/22/

Manntalet 1701 viser at Daniel Kolbeinson er son til Kolbein Haraldson - faren skal vere 72 år og sonen 23 år.

1664-manntalet gjev alder 36 på Kolbein Haraldson (stemmer bra med 1701) og viser at far hans er Harald Kolbeinson, som skal vere 60 år.

Det er vel alt eg har til deg, trur eg. Skulle eg kome over meir i løpet av dagen, skal eg legge det ut her.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble holdt skifte etter Simen Iversen på Auflem den 2. oktober 1765. I skiftet er nevnt

enken, Anne Danielsdatter og barna,
1. Anders Simensen, 14 år (Formynder:  Anders Andersen Vandberg)
2. Ingeborg Simensdatter, 11 år (Formynder:  Erich Larsen ? )
3. Britte Simensdatter,  3 år (Formynder: Bendik Andersen Aflem)

Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081128670567

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde også en søn Daniel døbt 24/1-1760, trolig død ung. Simen Iversen Aflem var gift 2g. 1 gang med Ingebor Davidsdatter Muri 1713-1747, der er skifte etter henne i 5/5-1747, der søskende hendes er arvinger. Forældrene hennes er David Rasmussen Muri 1662-1754 gm Sigri Olsdatter Bruland død 1734 Skifte etter henne 18/5-1734 der enkemanden og 5 børn nevnes, Ingebor 21 aar da. Rune

Endret av Rune Bergesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider