sven vånsjö Skrevet Januar 4, 2017 Del Skrevet Januar 4, 2017 (endret) Hej där mitt namn är Sven och jag släktforskar på min norska släkt..Min mormors far hette Petter Pettersen och var född 1865 i Bergen.Han jobbade som Chirurgisk Instrumentmager. Jag har kollat i Kommunal folketelling 1922 for Bergen kjøpstad, där står Arbeidssted: Lindqvist Folkets Hus.Vad menas med det.var Lindquist en firma som låg i samma hus som Folkets Hus? Finns en firma i Bergen i dag som heter Lindquist AS,kan det vara samma ? Mvh Sven Vånsjö Endret Januar 4, 2017 av sven vånsjö Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Solberg Skrevet Januar 4, 2017 Del Skrevet Januar 4, 2017 Hei Sven. Folkets hus hadde adresse Håkonsgt.5 og her hadde Willhelm Lindquist sitt instumentmaker-verksted. Firmaet ble senere sogt og er nevnt 1958 i Peter Motzfeltsgt.1. Det er da kalt Lindquist W. eftf.. I dag er det et firma som kaller seg Lindqvist W eftf. Gunnar Skjolddal. Det ligger i Fjøsangerv. 70 A i Bergen. Mvh.Dag Solberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven vånsjö Skrevet Januar 4, 2017 Forfatter Del Skrevet Januar 4, 2017 Tack dag,du är kunnig :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå