Rikke Hildal Gundersen Skrevet Januar 5, 2017 Del Skrevet Januar 5, 2017 Hei, Trenger litt hjelp til å finne ut når min oldemor døde. Jeg vet hun var i live ved kommunal folketelling for Aker i 1935, da bor de på Kjelsås i Lachmanns vei. Men har ikke klart å finne henne i dødsfallprotokollregisteret for Aker. Hennes navn var: Solveig Dagmar Gundersen f. Knudsen . Fødselsdato: 13/12/1905 i Kristiania. Bosted: Hun og ektemannen Georg Gundersen bodde på Kjelsås (Lachmanns vei). Takk på forhånd :) Vennlig hilsen, Rikke Hildal Gundersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgit Gordon Skrevet Januar 5, 2017 Del Skrevet Januar 5, 2017 Hei, Trenger litt hjelp til å finne ut når min oldemor døde. Jeg vet hun var i live ved kommunal folketelling for Aker i 1935, da bor de på Kjelsås i Lachmanns vei. Men har ikke klart å finne henne i dødsfallprotokollregisteret for Aker. Hennes navn var: Solveig Dagmar Gundersen f. Knudsen . Fødselsdato: 13/12/1905 i Kristiania. Bosted: Hun og ektemannen Georg Gundersen bodde på Kjelsås (Lachmanns vei). Takk på forhånd :) Vennlig hilsen, Rikke Hildal Gundersen Hei. Finner denne når jeg søkte i Gravferdsetaten i Oslo. Ser at fødseldato ikke stemmer, men navnet stemmer. :) http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/Solveig%20Dagmar%20Gundersen/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/last_name/sort_order/1 Mvh Birgit Gordon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 5, 2017 Del Skrevet Januar 5, 2017 Legger en lenke til temaet på Slektforum. http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=619727 Ser at du i et av innleggene skrev" Georg Gundersen, født 26.11.1896 på Hadeland. " ---- Ektemannen? Gravferdsetaten 07.005 Georg Gundersen Grefsen kirkegård 1896-11-26 1972-02-08 http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/georg%20gundersen/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/last_name/sort_order/1 ---- Håper de på arkivet hjelper deg med dødsdatoen til Solveig Dagmar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikke Hildal Gundersen Skrevet Januar 5, 2017 Forfatter Del Skrevet Januar 5, 2017 (endret) Takk. Det er nok en annen Solveig, dessverre. Men takk forde :) Ja, den er et par år gammel. Vet litt mer om dem nå enn da. Historien er at hun døde av tuberkulose, så hun døde nok lenge før Georg. Bare vært utrolig vanskelig å finne henne. Håper jeg og! Takk :)) Endret Januar 5, 2017 av Rikke Hildal Gundersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet Januar 6, 2017 Del Skrevet Januar 6, 2017 Fra arkivet etter Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete, dødsfallsprotokoll for dødsfall Vestre Aker 295/1936: Vennlig hilsen Odd Halvorsen - Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikke Hildal Gundersen Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Del Skrevet Januar 6, 2017 Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikke Hildal Gundersen Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Del Skrevet Januar 6, 2017 Fra arkivet etter Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete, dødsfallsprotokoll for dødsfall Vestre Aker 295/1936: a.jpg Vennlig hilsen Odd Halvorsen - Statsarkivet i Oslo Takker for hjelpen med å finne når hun døde. Er det mulig å få vite dødsårsak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet Januar 6, 2017 Del Skrevet Januar 6, 2017 Vi er litt tilbakeholdne med opplysninger om dødsårsaker på nett, I dette tilfellet har du allerede antydet den dødsårsak som oppgis i skifteretten. Vennlig hilsen Odd Halvorsen - Statsarkivet i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå