Gå til innhold
Arkivverket

Error ved bruk av lenker i Word ?

Litta
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg får med jevne mellemrom opp error, når jeg skal bruke lenker til kirkebøker. Det er ikke noe i veien med tilgangen til Digitalarkivet som sådan, ei heller de enkelte sidene. Jeg kan bare ikke klikke på lenken og få siden opp. Har kopiert lenken til Word dokument og vil åpne den derfra.

Når jeg klikker på den i innlegget her, så funker det fint......

Gjelder f- eks. denne: https://media.digitalarkivet.no/view/8663/112

Det er nok andre som har spurt om dette før, men jeg finner ikke ;-)

Legger ved feilmeldingen og.

post-28-0-72731000-1483981121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv påpeker, så fungerer lenka når du legger den inn i forum. Det er derfor ikke noe feil med lenka eller med Digitalarkivet.

Problemet må derfor ligge i Word. Akkurat hva et kan være er vanskelig å vite. Kan det være at det f.eks ligger et punktum bak i selve lenka? Tviler på at det er et mellomrom, for det antar jeg Word ville fjernet av seg selv. Jeg anbefaler deg å granske lenka ved å høyreklikke på lenka og åpne lenkeredigering for å sjekke at lenka er som den skal være.

Noe mer kan vi dessverre ikke bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen

Jeg er helt enig med deg i at problemet nok ligger i Word. Det rare er at absolutt alle andre lenker, både fra dere og andre steder fungerer utmerket og har blitt satt inn på samme måten.

Jeg kopierer og limer inn i dokumentet, trykker enter for et linjeskift, slik at lenken blir aktiv. Ikke noe punktum eller annet fiksfakseri.

Når jeg kopierer lenken og limer den inn i browseren fungerer den også. 

Kan du forsøke om det samme skjer i Word hos deg ? 

Vil ta kontakt med Microsoft og høre om de har en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.