Gå til innhold
Arkivverket

Tydin�g av skrift i kirkebok

Heidi Bjørklund
 Del

Recommended Posts

Hei!

Min tippoldefars dåp står omtalt her https://media.digitalarkivet.no/view/560/3807/74eller altså her: 

SAO, Ullensaker prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0014.a: Ministerialbok nr. I 14A, 1836-1850, s. 74

Han het Anton Jacobsen, nr 86, øverst på siden.

Håper noen gode feer kan hjelpe meg å tyde skriften. Hele linjen er interessant. Jeg tror jeg skjønner noe av det, men mesteparten er kryptisk dessverre.

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolonneoverskrifter:

Fødsels Daabsdatum | Barnets Fulde Navn | Uægte | Foreldrenes Navn, Stilling og Opholdssted | Indt. [introdusert] | Faddere | Hjemmed.[Hjemmedøpt] | Anmerkninger

Tekst:

14 Juni 24 Juli Ullensager | Anton Jacobsen Frogner- Eie | uægte | Pigen Dorthe Olsdatter Lille Frogner og Ungkarl Jacob Amundsen, tjener paa Maastad. Hendes 1ste, Hans 2det Leiermaal | Mari Olsdatter Kykken-Eie, Helene Gulbrandsdtr. Enger. Ole Jørgensen Frogner-Engen, Jacob Larsen Frogner og Hans Larsen Kykken-Eie. |   | Anmeldt af Ole Jørgensen Frogner-Engen(?). 

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der ser man dobbeltpostingens «forbannelse». Så først nå at dette var tydet forlengst i en annen og identisk post. Velvel, to tydinger er muligens bedre enn ingen i det hele tatt ;-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.