Gå til innhold
Nasjonalarkivet

SF Eid/Davik: Abraham Hansson Mørkeset/Gjesdal - repetisjon

Recommended Posts

Vi har omtala denne mannen i ulike samanhengar før, men eg vil gjerne ha hjelp til å repetere kva vi veit om han.

Det er skifte etter han og kona Kristi i 1733 - i levande live. 

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0007: Skifteprotokollar, 1731-1734, s. 312b-313a

Blekket er ikkje av det beste, men eg les dette ca midt på sida i høgre spalte, like under Prioriterede... :

Mandens ældste datter Dorthe Abrahamsdatter har at fordre for sin (moderens arv?)

Les andre det same som meg? Og kven er i så fall mor til denne Dorthe? Og er denne Dorthe identisk med "Dorthe Abrahamsdtr Mørkeset" som må stå offentleg skrifte i Gloppen i 1726 for å ha moroa seg med gift mann Gjert Olsson Rønnekleiv?

Det kan godt hende eg kan finne svar på dette med å saumfare gamle spørsmål, men prøver den enkle måten fyrst...

Eg les det same som du, samt også dato 17 sept. 1697.

Umiddelbart nedanfor står også at Abraham har vore formyndar for ei Dorethe Andersdatter, skiftebrev datert 23 okt. 1719.

Endret av Morten Sylte

Ja, det har eg seinare funne er Dorte Andersdtr Berstad.

Men når det står at Dorte er "eldste" dottera hans - har han hatt fleire?  I ekteskapet med Kristi har kan sonen Hans som døyr i 1736, og Simon som er verje for Dorte i 1733; i ein ikkje utlagt formyndarprotokoll er det spesifisert at ho er halvsyster hans.

Kjenner ein fleire born av Abraham?

Hans Abrahamsen Mørkeset? Meiner Ole Marius Lien nemnde han som son og at han (Ole) er etterkommar etter han ...

redigert: henta frå tråden om Mari Simensdatter, der eg nemner dette ...

Det andre datert 3. mai og er etter avdøde Hans Abrahamsen Mørkeset, enke er Mari Olsdatter. Ingen born og faren til Hans - Abraham Giesdahl arvar

Sjå side 72a, andre og tredje avsnitt.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Tingbok I A 27 , 1735-1738, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: 1738-1741, se kopi-tingbok nr. D 13

Permanent sidelenke: http://arkivverket.n..._read/30935/73/

redigert 2. gong

henta frå eit innlegg av Ole Marius:

For lenge sidan fekk eg denne informasjonen frå Statsarkivet angåande dette skiftet : Dorethe Abrahamsdatter for arv etter moren ( Skiftebrev 17.09.1697) Dorethe Andersdatter ein andel , for henne er Abraham Hansen formynder, (skiftet er datert 23.10.1719) 

Desse skifta som er nemt har eg ikkje funne... Og eg er litt usikker på kor henne det kjem fram i skiftet informasjonen om skiftene 1697 og 1719. Men skiftet av 1719 må vel omhandle Dorethe Andersdatter. ( Mulig Abraham Hansen har vore verge for ho sidan ho har tilgode midler i buet)

Svogeren Iver Gjesdal som er nemd trudde eg var gift med dattera til Abraham, Kari Abrahamsdatter i 3 ekteskap.

Endret av Morten Sylte

Hei Morten og Aase

Abraham Hansen hadde desse barna som eg veit om : Dorthe, som må vere dattera frå eit tidlegare ekteskap en med Christi Christendatter Vik, etter som om ho har arv til gode frå mora. Her har eg ikkje funne fleire, og heller ikkje navn på kona.

Abraham flytte fleire gangar, han budde fyrst på Torheim, så på Mørkeset og til slutt i Gjesdalen.

Med Christi hadde han :

Hans Abrahamsen som budde på Mørkeset.

Kari Abrahamsdatter gift med Iver Gjesdal (Gjesdal bruk 1, Bryggja)

Simen ABrahamsen gift med Eli Villumsdatter Beines, budde på Gjesdal bruk 2, Bryggja)

Christopher Abrahamsen gift med Cathrine Ellingsdatter, budde i Lida /Bustelida, Davik.

Simen Abrahamsen gift Lisbeth Jensdatter Færestrand og andre gang med Ahles Abrahamsdatter Gillhammer. budde på Færestrand.

Dorthe har eg ikkje funne att nokon plass men ser du Aase har funne ho (om ho er omtala som Dorthe Abrahamsdatter Mørkeset sommå stå offentleg skrifte i 1726)

Då har ho kanskje havna inne i Gloppen.

Dorthe Andersdatter har eg og leita etter men det ser eg at du også har funne ut.

Sei frå om du treng meir utfyllande opplysningar om Abraham.

Mitt største problem med denne familien er at eg ikkje finn ut kvar kona til Christopher kjem frå! Ho er berre oppført som Cathrine Ellingsdatter.

Mange takk for flott oversikt! Det er altså 2 stk Simon?

Når det gjeld Dorte, trur eg vi utan vidare kan fastslå at det er ho som er nemnt med leiermål i Gloppen. Vi har nokså god oversikt over folket på den tida etter kvart, og "Dorte Abrahamsdtr" er ikkje akkurat "Kari Olsdtr". Men dette er einaste gongen eg finn henne nemnd i Gloppen, og eg har ikkje sett noko spor etter barnet som sannsynlegvis kom.

Eg kan elles seie at eg ikkje har noka ledig Katrine Ellingsdtr i basen min heller. 

Det er godt muleg eg kjem tilbake med spørsmål når eg har sett på dette.

Ja Aase ser var 2x Simen i barneflokken.

Eg synst så tydelig at lenger oppe stod det at Dorte Andersdatter var frå Berstad! Men no er det vekk.

Var ho muligens datter av Anders Oleson på bruk 2 Perbruket?

Ser der er ei jomfru Anne Glad som overtek det bruket så då er kanskje Anders død før 1720.

Christopher Abrahamson overtok (1746) bruket i Lida etter Anne Glad men det trur eg er ei anna Anne Glad.

Ser egentleg berre etter ei kobling på kvifor Abraham var verge for Dorthe Andersdatter..

Navnet til Gunni på kona til Anders er jo litt spesielt også.

Endret av Ole Marius Lien
  • 3 uker senere...

Eg har funne ei opplysning som eg hengjer på her, slik at ho skal vere tilgjengeleg for dei som eventuelt leitar etter opplysningar om Mørkeset-folk: Enkja Mari Olsdtr som er nemnt i innlegg nr 4 - enkje etter Hans Abrahamson - er identisk med Mari Olsdtr i dette skiftet frå Lillestøl i 1710. Opplysninga om det kjem fram i ein formyndarprotokoll der Peder Olsson Stårheim blir omtala som bror hennar.  https://media.digitalarkivet.no/sk20081127700116

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.