Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Fredag den 13de - korleis er det med overtrui mellom ættegranskarar?

Recommended Posts

Fredag den 13de januar er snart til ende, og for litt sidan fekk eg hand om ei amerikansk rundspørjing om korleis folk såg på denne dagen.

Ganske nøyaktig 50% av dei som vart spurde, meinte dette var ein «dag som dei andre»!  Men dette tyder jo òg at hi helfti har særskilde tankar kring denne dagen!

Sjølv har eg i dag ikkje sett foten utfor døri, men det var fordi dette ikkje var naudsynt!  Eg har alt eg treng i dag innanfor husets fire veggar!  For meg er det ein dag som alle andre!

Hjarteleg takk for spennande innlegg!

Det var vel ikkje slik meint at det måtte vera ein fordel å vera inne på ein fredag den 13de.  Eg er ogso klar over at dei fleste ulukkene hender i heimen, men er ein inne, so slepp ein i alle fall å slå seg forderva på glattisen, eller at ei svart katte skal springa over vegen framfor deg...!

jeg er ikke overtroisk i det hele tatt selv om jeg har vært ute for all slags uflaks i går hørte jeg en historie om en kar som ble spurt om han ville hoppe i fallskjerm og svarte "Jeg har aldri sett noe poeng i å hoppe ut av et velfungerende fly"...

Fredag den 13. har eg berre gode minne frå, så viss den dagen er forskjellig frå andre dagar, så må det vera på positiv måte!  Gjekk tur ein gong på fredag den 13, og me var 13 personar som gjekk, men ein veldig kjekk tur var det, i sol og fint ver! Kan ikkje hugsa negative opplevingar i samanheng med den datoen. 

For meg også er fredag 13. en ukedag og et tall på lik linje med alle andre dager/datoer uten noen dypere mening. Men allikevel: fredag 13. nov 1964, en dag på skolen (15 år gml) en medelev blir hentet ut av rektor for aldri mer å komme tilbake. Hennes mor var død. Hadde ikke dette vært på akkurat denne dag/dato så hadde jeg sikkert glemt hendelsen for lengst....

Kulturminneforskere sier at det er først sent på 1800-tallet at fredag den 13. blir ulykkesdag, og det virkelig tar av på 1900-tallet. Men tallet 13 er knyttet til flere ugreie hendelser i fortiden. Man mener også at det kun er innenfor den vestlige (kristne?) verden av fredag 13. er en ulykkesdag.

Men vi tror nok alle litt på dette: forsikringsselskapet Tryg hevder at antall ulykker meldt på en fredag 13. ligger ca 10% under "normalen". Vi er vel litt forsiktige da - for sikkerhets skyld.

PS: min kone har fødselsdag den 13. Han sier at hun har hatt mange fine bursdager på fredag 13.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.