Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Ole Guldbrandsen født i Hundorp ca. 1670

Recommended Posts

Ole Guldbrandsen har flyttet nordover til Tranøy i Troms. Han er far til Peder Olsen, Skatvik i Tranøy som er født i 1700.

Jeg lurer på nårtid han flyttet nordover? og hvem han var gift med. Han døde i 1768 og er gravlakt i Tranøy i Troms.

Hilsen.

Tormod Guldbrandsen.

Her er skifte etter Peder Olsen Skatvik i 1768:

Troms fylke, Senja i Senja og Tromsø, Skifteutlodningsprotokoll nr. 142 (1767-1776), Skifteprotokollside, Side 297b-298a
Permanent bilde-ID: sk20081205660557

Enken var Synneve Gulbrandsdatter og så vidt jeg kan se, hadde de disse barna: Ole, 12 år og Peder 1 år, Anna, 8 år, Berthe Sophia, 6 år, Synneve 4 år, og Karen 2 år. 

Her er dødsfallet:

Hvis man antar at Peder og Synneve har praktisert oppkalling, er eldste sønn oppkalt etter farfar Ole og eldste datter Anna, kan være oppkalt etter en farmor... Men sikker kan man ikke være....!
  • 3 uker senere...

Hei ! Jeg takker for svaret, men jeg har fortsatt ikke funnet ut noe om når Ole Guldbrandsen flyttet nordover. Peder Olsen Skatvik med familie har jeg registrert. Skiftet etter han har jeg fått tak i via deg. Jeg takker deg så mye for bryderiet.

Hilsen.

Tormod Guldbrandsen.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.