Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Anders Pedersen (Gaashus) f. 10.09.1859 i Helleland, "i søfart" i 1881 og 1882

Recommended Posts

Hei.  Jeg har tidligere lett etter denne min oldefars bror.  I dag kom det et nytt hint, da jeg lette i de militære "loddtrekningslistene" i 1881 og 1882.  Istedenfor å plasseres  i eksersisen, kommenteres det at han er "i søfart", det ene året overført til neste år og i 1882 kommentert: "Forbigaaelseslisten". 

Anders emigrerte en eller annen gang til Amerika.

Jeg har prøvd å lete han opp i sjøfartsruller, enten i Egersund eller i Stavanger hvor han hadde to søstre som bodde, men har ikke klart å finne ham. Har noen lyst å gjøre et søk?  Mitt håp var at det i eventuelle sjøruller kunne stå data som bekreftet når han ankom USA, som en ledetråd til om mulig å kunne finne han igjen i Amerika.  Det finnes noen Anders Pedersen/ Andrew Petersen der, men uten noen konkret ledetråd vil det bare bli gjetting.

Jeg fortsetter etingen... og håper på funn.

Legger lenke til det gamle temaet ditt.  

59641] Anders Pedersen Gaashus f. 10.09.1859, Helleland, Rogaland til USA

https://forum.arkivverket.no/topic/145040-59641-anders-pedersen-gaashus-f-10091859-helleland-rogaland-til-usa/

----

Og dette:

Anders Pedersen Gaashus f. 10.09.1859, Helleland, til USA etter 1875- nye spor!

https://forum.arkivverket.no/topic/189214-anders-pedersen-gaashus-f-10091859-helleland-til-usa-etter-1875-nye-spor/

----

MyHeritage

Anders Pedersen Gåshus
Født: Dag Måned 1859 Død: Før 1923 - Sted Foreldre: Begge foreldres navn Søsken: Ingeborg Oliversen (født Pedersdatter Gaashus) og navnene til 8 flere søsken

Endret av Ann-Mary Engum

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.