AnnAbrahamsen Skrevet Januar 19, 2017 Del Skrevet Januar 19, 2017 https://media.digitalarkivet.no/view/19196/6 Hvis jeg leser rett er det nr. 54 på høyre side - Johannes Olsen Holle i Wennie Fjærding som ønsket tydet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Januar 20, 2017 Del Skrevet Januar 20, 2017 Jeg underskrevne Isach Jonsen Sortland tilstaaer hermed at have bøxlet og fæstet ligesom ieg og herved bøxler og fæster til Johannes Olsen 1/2 Vog i gaarden Hoele i Vennie Fiærding og som Jacob Berntsen forhen har beboet. Og som be- melte Johannes Olsen har betalt mig den accorderede Bøxel, saa maae han samme halve Vog i gaarden Hoele for sin leve Tid, nyde, bruge og beboe med alle Herligheder fra gammel Tid, saalenge han aarlig og i rette Tid, betaler de Kongl. Skatter og Jorddrottelige Rettigheder hvilke siste ere med Skytspenge 1 rd 5 [Mark] 6 s., Jorden rydder, dyrker og forbedrer, lader intet af gaardens tilliggende ulovlig frakomme, dens Huuse i boefør Stand vedligeholder og ingen Huusmænd eller Inderster intager, uden min Villie med meere, som loven tilforplig- ter en lejlænding, hvorpaa ham dette Fæstebrev udferdes under min Haand og Segl. Tingstedet Steene d. 21. maii 1812. J. Jonsen. Til Tugthuuset betales 8 s. Paa gienparten var tegnet: Forestaaende forbinder ieg mig at efterleve, under min Fæstes Forbrydelse. Johannes Olsen (holt i Pennen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnAbrahamsen Skrevet Januar 21, 2017 Forfatter Del Skrevet Januar 21, 2017 Takker så mye. Kjæmpegreier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå