Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Opplysninger om min far sitt opphold i USA

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp til å finne ut mer om min far som var amerikansk statsborger en periode fra ca 1930 til ca 1940. Han reiste fra Kristiansand 14. mai 1929 med en av Norske Amerikalinjes båter muligens Stavangerfjord. Hans navn er Tønnes Kristensen Hægeland fødselsdato 29.11.1905. Han døde i Kristiansand i 1981. Han var født i Øvrebø i dagens Vennesla kommune i Vest Agder. Jeg vet ikke når han kom til USA, hvor han gikk i land, hvilke bostedsadresse han hadde og hva slags arbeid han utførte i USA. Jeg vet at han i en periode bodde i Brooklyn men kjenner ikke adressen. Jeg vet heller ikke når han returnerte til Norge men tror at det var i slutten av 1930 årene. Han reiste til USA også i 1962 og arbeidet på verdensutstillingen i New York til i 1963. Jeg vet heller ikke hvor han bodde den gangen.

Min familie reiser til USA i april i år. Det hadde vært interessant å kunne besøke noen av de stedene han oppholdt seg på i USA.

Med vennlig hilsen Aslaug Eriksen.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.