Gå til innhold
Arkivverket

forhåndsmerking ved søk på fylker etc

Jan Erik Horgen
 Del

Recommended Posts

Når jeg skal søke etter kilder fra én kommune i f.eks. Akershus, kommer alle kommunene opp som forhåndsmerket. Jeg må slette hakemerket for alle de øvrige kommunene for å få opp resultat for bare den ene kommunen. Hvorfor er det slik? Kan dette endres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når du skal velge Akershus, må du åpen listen med kommuner ved å velge plusstegnet bak Akershus. Da kommer alle kommunene opp og du kan velg den kommunen du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir det når en krysser av for fylke. Lar du være å krysse av for Akershus, og trykker plusstegnet isteden, kan du velge enkeltkommuner.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Så enkelt! Men åssen kan en vite slikt, om en ikke uforvarende kommer til å gjøre slik dere sier! Har brukt den gamle versjonen til nå, og den nye bare for 1910-tellinga,  men innser at jeg må gå over til den nye versjonen. Noen søkefunksjoner i den gamle fungerer ikke lenger, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein måte å finne ut ting på er å "leike" seg litt og prøve seg fram. Ein annan vil vere å lese "bruksanvisningar". Ein tredje måte er å følgje med på spørsmål og svar i forumet, nyheiter, blogginnlegg osv. og plukke opp eitt og anna der. Eller å spørje seg fram slik som du gjorde no.  :)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.