Gå til innhold
Arkivverket

Trump i slekt med Kong Harald

Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Fant noe greier her 

Kan være noe der ja Bjørn, og Donald er vel egentlig sjøl innvandrer til Amerika fra Tyskland allerede fra et par 

generasjoner tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den påståtte anerekken i innlegg 2 går bakover fra Trumps mor som kom fra øya Lewis i Ytre Hebridene, så hans tyske farsslekt har nok ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om noen som sluttet med slektsgransking da de fant tvilsomme forfedre, mordere, tyver etc. Nå fikk jeg virkelig lyst til å slutte! Nei, heldig vis ingen forbindelse til Trump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisartikkelen det henvises til ble publisert i Monitor 24. januar 2017:

http://icelandmonitor.mbl.is/news/culture_and_living/2017/01/24/donald_trump_is_related_to_most_icelanders_and_dani/

Så gjenstår det å se om Helgason kan dokumentere sine funn ...

Her er ORG som det henvises til i artikkelen: http://www.orgehf.is/index.htm

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl ser jeg noen anesammenfall blant 15-menningene i mine rekker; jeg tror jammen at alle stammer fra Harald Hårfagre! :)

Ja spørs det  :D

Trur jeg har noen sammenfall sjøl, men lurer på om det blir 17-menninger eller no sånt, hehe :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisartikkelen det henvises til ble publisert i Monitor 24. januar 2017:

http://icelandmonitor.mbl.is/news/culture_and_living/2017/01/24/donald_trump_is_related_to_most_icelanders_and_dani/

Så gjenstår det å se om Helgason kan dokumentere sine funn ...

Her er ORG som det henvises til i artikkelen: http://www.orgehf.is/index.htm

DTH

Eg ser at han anfører den Islandske presidenten si avstamming frå Håkon V gjennom Håkon Jonsson (Sudreim-ætta) si ikkje namngitte dotter, som mor til Ragnvald Kønikesson. Eg har ikkje notert meg nokon barn av overnemnte Håkon, og Ragnvald Kønikesson si mor er vel ukjent - eller er det noko(n) eg har oversett?

Endret av Håvard Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trumpen bryr seg nok uansett ikke om dokumentasjon av slektskapet til og nedstammingen fra de gamle danske og norske kongeslekter. For ham vil "alternative fakta" være mer enn tilstrekkelig for å kunne gjøre krav på den danske og den norske trone.

It's gonna be fantastic and beautiful. You will love it. Very bigly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trumpen bryr seg nok uansett ikke om dokumentasjon av slektskapet til og nedstammingen fra de gamle danske og norske kongeslekter. For ham vil "alternative fakta" være mer enn tilstrekkelig for å kunne gjøre krav på den danske og den norske trone.

It's gonna be fantastic and beautiful. You will love it. Very bigly.

Uff, ikke sett ham på ideen om at han kan "make Norway great again" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mur langs svenskegrensa, og stopp på all grensehandel.

Jaggu på tide :)

Jepp, også slipper vi alle svenskene som kommer og tar alle servitørjobbene våre ;)

Endret av Lene Benedicte Lauritzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til artikkelen: http://icelandmonitor.mbl.is/news/culture_and_living/2017/01/24/donald_trump_is_related_to_most_icelanders_and_dani/

Matthew Stewart f.21.september 1516, (sønn av John Stuart og ​Elizabeth Stewart) har jeg oppført som gift 29.juni 1544 i St James’s Palace med Margaret Douglas f. 8.oktober 1515 (datter av Archibald Douglas og Margaret Tudor)

I oversikten i linken står det at hans søster er Elizabeth Gordon - Countess of Sutherland. - Får ikke dette til å rime helt :unsure: Jeg har ikke oppført noen datter Elizabeth, som blir gift Gordon av foreldre: John Stuart og Elizabeth Stewart. Kun barna: Matthew, Robert, John og Helen

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu på tide :)

Først skal han vel ha tilbake Jemtland og Härjedalen. Det er vel gjort med et enkelt pennestrøk, og svenskene skal betale for tinglysningen.

Make Norway bigger again.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi håpe han bygger mur "the Norwegian way" - se bildet.

Det er liksom en litt hyggeligere variant. For ikke å snakke om hvor mye hyggeligere den blir litt ut på vårparten...

post-91-0-58281600-1485776368_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider