Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Telemark fylke, Skien i Skien, Ministerialbok nr. 12 (1908-1914), Fødte og døpte 1910, Side 37

Recommended Posts

Telemark fylke, Skien i Skien, Ministerialbok nr. 12 (1908-1914), Fødte og døpte 1910, Side 37, nr. 56, Rolf:

https://media.digitalarkivet.no/kb20051003040886

Angående anmerkninger: Står det 17. eller 19. august 1948 når det gjelder JDs bevillingsdato? Heller mot sistnevnte ...

Aftenposten skrev om bevillingen først i desember 1948, så det hjalp ikke så mye ...

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth

Angående anmerkninger: Står det 17. eller 19. august 1948 når det gjelder JDs bevillingsdato? Heller mot sistnevnte ...

Ved første øyekast ser det ut som et 7-tall, men tegnet er vitterlig likt 9-tallet i "1948" på neste linje (som vel neppe skal leses "1748").

Bevillingsdokumrntene og Norsk Lysingsblad vil vel gi svaret. Hva skjer hvis jeg kontakter Riksarkivet og etterspør dokumentene - vil jeg få positivt svar eller kun standardsvaret?

DTH

Bevillingsdokumrntene og Norsk Lysingsblad vil vel gi svaret. Hva skjer hvis jeg kontakter Riksarkivet og etterspør dokumentene - vil jeg få positivt svar eller kun standardsvaret?

Jeg kjenner ikke arkivene og mulighetene for selvbetjening, og dermed har jeg ikke grunnlag for å vite hva Arkivverket vil tilby.

Takk for svar, Kristian. Jeg har fått positivt svar alle gangene jeg har bedt om kopi av dokumenter, men i alle tilfellene før 1. januar 2017. Jeg har sendt en forespørsel så får vi se. Det er jo en veldig enkel og takknemlig oppgave å skrive artikkel om i Slektshistoriewiki, og jeg har det meste på plass, men skulle gjerne ha fått bekreftet bevillingsdatoen. Janøy står for øvrig i Astrid Moss' bok om forslag til nye slektsnavn fra 1947. Samme bok hvor Jagland og Stålsett-familiene hentet sine slektsnavn.

DTH

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.