Yvonne S Skrevet Mars 4, 2017 Del Skrevet Mars 4, 2017 Hei Jeg ønsker hjelp til å finne opplysninger om min oldefar, Abraham Glenne. Aller helst bilder (f.eks fra da han jobbet som politioverbetjent på Frogner politistasjon i Kristiania), men alle opplysninger er interessante. Dette vet jeg: Han ble født som Abraham Andersen og tok senere navnet Abraham Glenne. Født: 15. juni 1874 eller 14. juni 1874, Glenne, Tjøme, Vestfold. Døpt: 12. juli 1875, Tjøme kirke, Vestfold. Gift: med Olefine Glenne (Olsen). Død: 15. januar 1949, Tjøme, Vestfold. Folketelling i 1900: bodde i Bjerregaardsgade 5 (oppført som Politikonstabel) i Kristiania. Folketelling i 1910: bodde i Frognerveien 54 (oppført som politioverkonstabel) i Kristiania Abraham hadde fire barn: Aagot Olefine Røndahl John Olaf Glenne Johannes Mauritz Glenne Gudrun Asora Sjem Rykte: Jeg har hørt at Abraham Glenne (Andersen) en gang så vidt overlevde et forlis i den engelske kanal og at han ble reddet av en hund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Halvorsen Skrevet Mars 6, 2017 Del Skrevet Mars 6, 2017 Dessverre, vi finner ikke bilde av ham i farten. Fra arkivet etter Oslo politidistrikt, Pa/4, 7 og 8 har du innførselene om ham i politiets ruller: Vi har dessverre ikke personalkort eller personalmappe. Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yvonne S Skrevet Mars 11, 2017 Forfatter Del Skrevet Mars 11, 2017 Hjertelig takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå