jnygaaard Skrevet Mars 12, 2017 Del Skrevet Mars 12, 2017 Hei, Jeg eier eiendom i Mybrukta i Kristiansand med bruksnummer 14/542, og der står det et gammelt hus. Jeg skulle gjerne visst mer om historikken på denne eiendommen. Har hørt at det har blitt kalt Melkeviga. Finnes det noe sted det går an å finne ut mer om historikken til denne eiendommen? mvh Joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kristiansand Skrevet Mars 13, 2017 Del Skrevet Mars 13, 2017 Først bør du sjekke om det allerede er skrevet noe i bygdebok for Oddernes (gårdshistorie). Hvis du selv vil granske gamle dokumenter, er det noen tips her: http://arkivverket.no/arkivverket/Tema/Eiendom/Finn-eigedomsopplysingar-paa-nett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jnygaaard Skrevet Mars 13, 2017 Forfatter Del Skrevet Mars 13, 2017 Takk for svar. Hvor kan jeg finne bygdeboka for oddernes, regner med den er fysisk et sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kristiansand Skrevet Mars 15, 2017 Del Skrevet Mars 15, 2017 Den finnes på mange bibliotek og hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå