Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Trenger hjelp med å få bekreftet og avkreftet en person.

Recommended Posts

Hallo!

Har holdt på med slektsforskning en stund nå og det er en gren i treet jeg har slitt og jobbet mye med i det siste.

Min tipptipp-oldefar het Ole Andersen f.1793 og var lapp, og jeg klarer ikke å finne ut eller bli klok på om han komme til Lenvik fra Sverige som voksen eller om han er født og døpt i Lenvik. 

Har kommet over et navn som Olof Andersson Hvit tidligere men ikke brydd meg så veldig om det før jeg kom over dette innlegget i en tråd på dette forumet: 

Det som stemmer overens med det som jeg har funnet er kona Kathrine Pedersdatter og barna Karen Susanne Olsdatter f.1832, Ole Olsen f.1833 og Anne Margrethe Olsdatter f.1838.

I denne tråden er det også mye mer informasjon om tidligere ekteskap og andre barn av Ole/Olof Andersen/Andersson Hvit.

Men så har jeg også funnet en Ole Andersen som er døpt i 1793 i Lenvik https://media.digitalarkivet.no/view/9684/18  

og der står det: 

2.juledag døbt finnen Anders Olsen og hustruen Elen Aanesdatters barn af Laxfjorden ved navn Ole.
Faddere:
Niels Johansen og Jon Johansen Vasjord, Thomas Aanesen, Maren Strand og Elen Nielsdatter

Er litt revet og i tvil mellom disse opplysningene. Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre eller hvordan jeg skal gå fram?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.