Gå til innhold
Arkivverket

Rømt fra Antwerpen 1882

Knut Ruyter
 Del

Recommended Posts

I annotasjonsrullen for Halden mønstringskontor, se her https://media.digitalarkivet.no/view/41967/163, finnes Paul Marinius Røyter, f. 31.3.1860. Seilingshistorie fra 1876 til 1882. I anmerkning angitt Rømt fra Antwerpen 20.9.1882. Vil gjerne ha hjelp til å tyde resten av anmerkning. Ser ut til at det kan stå: oplyst av Sessionen 2 v. 1890 at være i Amerika.  246/92 K (?)... Marinetjeneste (?) hvor han har været i 7 Aar. 

I hovedrullem nr. 5 (1891-1911) er det også angitt at han har rømt fra Antwerpen, med følgende anm. i/90 Amr. Orlogstjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med noe forbehold leser jeg det omtrent slik:

Rømt. Se JNo 246/92. Oplyst ved Sessionen 1890(?) at være i America. Han ... Marinens Tjeneste hvor han har været 7 Aar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp. Det var både bekreftende og oppklarende. Bare ordet før Marinens mangler. For meg ser det ikke ut til å være en H, men jeg greier heller ikke å tyde ordet. 

Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.