Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

1 time siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Tilbake til Karen Hansdtr, som vi no har konstatert finst: Det som er nemnt i bygdeboka om eit skøyte i 1722 - er det nokon som har sett det? Er det tingboka som er rette staden å leite? Eller er det panteboka? Eller andre stader?

Her faller jeg av, Aase - det har gått meg hus forbi. Hva nevnes i hvilken bygdebok om et skjøte i 1722? Fint om du kan oppdatere. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn det i bygdeboka for Eid (eg har berre den eldste utgåva) - eg siterer det i det aller fyrste innlegget i tråden, der Aaland skriv (i prestebiografiane)

KAREN - "høyrer ein lite um". I 1722 fekk ho tinglyst skøyte på 2 pd 3 mk i ein gard som ikkje er namngjeven.

Dette har til no vore mitt einaste holdepunkt for at ho skulle finnast, og det ville vore greit å sjå det for å seie seg enig eller uenig med Aaland ;-)

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn det i bygdeboka for Eid (eg har berre den eldste utgåva) - eg siterer det i det aller fyrste innlegget i tråden, der Aaland skriv (i prestebiografiane)

KAREN - "høyrer ein lite um". I 1722 fekk ho tinglyst skøyte på 2 pd 3 mk i ein gard som ikkje er namngjeven.

Dette har til no vore mitt einaste holdepunkt for at ho skulle finnast, og det ville vore greit å sjå det for å seie seg enig eller uenig med Aaland ;-)

Her er teksten fra bygeboka etter Edvard Os si reviderte utgave:

h. Residerande kapellanar.

Skipnaden med residerande kapellanar i Eid er frå tida etter reformasjonen. Den resid. kap. skulle bu i eit av dei ytre sokna, men etter det som før er fortalt, veit vi at soknepresten av og til tok kapellanen til Eid og nytta han til hjelpeprest for seg. Fyrste kapellanbustaden var Maurstad, seinare Davik.

Stefan Eirikson Loss, prestevigd og kapellan i 1567, sia sokneprest i Eid etter far sin.

Povel Mogenson, vart truleg kapellan etter Stefan. Han vart seinare sokneprest i Eivindvik og døydde 1618.

Jakob Hansson, f. 1538, kapellan ikr. 1600. I 1609 vart han sokneprest i Jølster, cl. 1628.

Rasmus, kapellan før 1610, vart teken til Eid til hjelp for sokneprest Jens Christenson der.

Hans Lemmechen. Faren var truleg Johannes Lemikke, borgar i Bergen. Hans tok studenteksamen der, gjekk presteskule fyrst i Rostock, frå 1619 i Kjøpenhamn. I 1622 vart han res. kap. i Eid. Her vart han gm. Berette Mogensd. sonedotter til soknepresten Abel Olufson, brordotter til Anne Blodbytta i Gloppen, og syskenbarnet til Tjukke-Maren i Eid. Når rett var skulle han bu i Davik, men nærskyldskapen til soknepresten gjorde vel sitt til at gamle Abel Olufson tok han til hjelpeprest for seg i Eid og let han bruka preste-

bolsgarden Osnes. Hans dreiv då denne garden, dessutan gjesteheim (og handel?) på Skipenes. Kapellanløna var ikkje stor, men Hans var om seg og må ha grave i hop ikkje så lite pengar korso. Kona hans hjelpte vel til. Ho hadde godt å slekta på såleis. Og noko kan ho vel ha arva etter bestefar sin som sat godt i det. Vi ser at Hans dreiv mykje med pengeutlåning til borgarar og bønder mot pant i jordgods. Namnet hans er ofte nemnt i brukarlistene i denne samanhengen. Det var han som lånte Jens Roti pengar til å greia mannebota i den dråpssaka som han kom opp i, sjå under Roti. Tingboka for Eid opplyser at han på ein og same dagen i året 1660 tinglyste fire pantelån til bønder i Eid: Birger Person Stokkenes 17 1/2  rdl., Jakob Knutson. Myrold 29 rdl., Anders Baltserson Skipenes 30 rdl., Oluf Mogenson Skauset 30 1/2  rdl. Han søkte avskil i 1671 og seier i søknaden ni. a. at han er 79 år, har vore prest i 49 år, har tent under fem prestar, vore ein fredsmann og levt i god semje med alle fem. Han d. 81 å. g. i 1673.

Berette vart oppattgift med kaptein Jørgen Krag. Jacob Aaland trur at dei hadde bom i lag, og at Berette då måtte vera så ung at ho kanskje var andre kona til Hans L. Noko visst kan han likevel ikkje seia om dette. Om så var, kunne det vera tvil om Berette var mor til alle borna som er nemnde etter Hans L. Når den eldste heitte Abel, venteleg ei oppkalling etter bestefar til Berette, tyder det på at han var son hennar, og då laut vel dei som kom etter, vera det og. Mellom gravlagde under golvet i Eidskyrkja er nemnt «mor og syster til borgar Peder Hansson Lemmeehen i 1689». Det må vel vera Berette. At ho er kalla «mor til Peder», ikkje «fru Krag» el. slikt noko, tyder på at det var sonen Peder, ikkje Krag som sytte for gravferda. Det er så mange i Eid som kan føra ætterøtene sine attende til borna etter Hans L. Spørsmålet om morsætta deira er då ikkje utan ålment verd. Desse borna vart verande i bygda:

Abel var brukar på Mkb. i 1660-åra og dreiv gjesteheim der. Han flytte seinare til Skipenes. Han var truleg borgar, gm. Anne Caspersd. Tidemann. Ikr. 1680 kom Abel opp i ei farskapssak med Synnøve Olsd. Ho hevda at Abel var faren, og at Abel ville ho skulle gje opp Hans Jensson Roti og stå skrifte på det. For dette skulle ho få to alner tobakk. Men nekta ho, då skulle ho verta brend.

Peder var 54 å. g. i 1701, åtte og budde då på Øvre Os, hadde handelsborgarbrev i Bergen 1667-83. Det er likt til at han dreiv borgarhandelen på Eid i eit hus som han åtte på Myklebust-grunn, der han døydde i 1704. Han var gm. 1) Birgitte Simonsd., 2) Malene Kristoffersd. Sand. Dei hadde 9 bom. Eldste sonen Hans vart borgar på Eid etter far sin og bygsla bort Øvre Os. Ei dotter Karen vart gm. 1) Lars Tommesson Ruus, 2) Kristen Kristenson Busch. Sjå gardboka for Øvre Os av Kristen Os.

Ludvig budde på Osnes frå 1685, d. ikr. 1688, gm. Maren Pedersd. Fitje, d. før 1709. Isak, borgarbrev 1674-88. Han budde på Skipenes og dreiv truleg gjesteheim der etter far sin. Han døydde i 1709, var gm. Lene J akobsd. Dei hadde 4 bom.

Absalon brukte halve Nedre Os nokre år frå 1680, d. ikr. 1685, gm. Lisbet Hansd. Ho vart oppattgift med Henrik Krøger, strandsitjar på Osnes, d. før 1706.

Ei dotter Susanne gm. Fr. Becher som i lang tid var klokkar i Eid.

Agnete gm. lensmann Jens Bierring.

Povel Glad, kapellan etter Hans Lemmechen, seinare prest.

Claus Frimann, 1692-1710. Foreldra var amtmann Johan Frimann

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

Hvis hun fikk tinglyst skjøte for å bo der, bør hun være registrert i matrikkelen 1723, men som ugift er hun neppe oppført under eget navn. Og enker står gjennomgående kun med avdød ektemanns navn: https://media.digitalarkivet.no/ma20090819650566

Derimot fant jeg under Eide, Davik: Diderich (ant. Madsen) sammen med en Peder Augustinus. Sier bygdeboka noe om sistnevnte, mon tro? https://media.digitalarkivet.no/ma20090819650614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Kan det kanskje stå noe i denne protokollen.

https://media.digitalarkivet.no/view/30929/2?indexing=

Sommertinget i Eid 1722 starter på side 142a.

Høsttinget fra side 168a.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tor Kvien skrev:

Her er teksten fra bygeboka etter Edvard Os si reviderte utgave:

Hjerteleg takk for dette; her er litt meir enn i den gamle ja. 

Ut frå det vi kan lese der, skal det eksistere ein avskilssøknad frå Hr Hans - kan den lokaliserast? Og det må vel finnast ein kjelde til det eksakte dødsåret (1673)?

Og til det som står om "mor og syster" til PHL i 1689 - for det fyrste trudde eg at vi hadde ei notering av Brite på 1690-talet, men har ikkje notert kvar; og for det andre: denne systera kan vel vere ei av dei vi veit om frå før - eller det kan vere ei ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Ut frå det vi kan lese der, skal det eksistere ein avskilssøknad frå Hr Hans - kan den lokaliserast? Og det må vel finnast ein kjelde til det eksakte dødsåret (1673)?

Og til det som står om "mor og syster" til PHL i 1689 - for det fyrste trudde eg at vi hadde ei notering av Brite på 1690-talet, men har ikkje notert kvar; og for det andre: denne systera kan vel vere ei av dei vi veit om frå før - eller det kan vere ei ny?

Paul Hansen Glad fikk kallsbrev  som « medtjener» i Eid prestegjeld i Nordfjord  6/7 1670 (Norske Kongebrev), fordi kapellanen Hans Lemmichen ikke kunne ivareta sin embedsplikt uten hjelp.  Kanskje er informasjonen vi leter etter om Hr. Hans å finne i dokumenter knyttet til dette Kongebrevet? http://www.nb.no/nbsok/nb/59529c9eeff860e85fc6d2d2cb43cc16?index=8#18

Daniel Thrap beskriver i sin bok «Bergenske kirkeforhold i det 17de aarhundre» http://www.nb.no/nbsok/nb/2189ba32567da6e9e2c77d5e8b7574c6?index=1#0  (s. 131 – 132) stridigheter rundt denne kallelsen gjennom slutten av 1670 eller begynnelsen av 1671. Han sier at Paul Glad i hvert fall var ordinert ved bispevisitasen i Eid 22.mai 1671. Det er vel sannsynlig at Hr. Hans døde rundt dette tidspunktet. Det støttes også av følgende:

I Stiftamtstueregnskapene, Odelskatten 1670,  står Hr Hans Lemmichen Cappelan til Eids Gield oppført med «..Odel og andet Gods».( https://media.digitalarkivet.no/rk20090626340558, midt på v.s. høyre kolonne). I Odelskatten  1672 står «Sal. Her Hans Lemmekens Arfuinger» oppført.(https://media.digitalarkivet.no/rk20090629310736, nesten nederst venstre kolonne). Jeg tolker det som at Hr. Hans døde rundt 1671.

Thrap kommer også med en annen interessant opplysning (s. 131):

… 1622 tog han (d.e. Hr Abel) Hr. Hans Lemmichen til Huskapellan, men da han var død, og en ung Mand , Samuel Bugge, kom i hans Sted, « blev Hr. Hans bevilget at bo for sig selv og intræde i Ægteskab» . Ut fra hva jeg kan finne ut (Norsk prestehistorie, hjemmesidene til NST), ble Samuel Bugge sogneprest i Eid i 1627.  Hr. Hans ble altså sannsynligvis  ikke gift før rundt dette tidspunktet.

Endret av Marianne Holck
feil lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært interessante opplysningar her. Vi kan i alle fall fastslå at tida frå ekteskapsinngåing til sannsynleg fødselstidspunkt for Agnete som verkar for å vere den yngste, ikkje er lenger enn at Brite kan vere mor til alle borna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Marianne Holck skrev:

Paul Hansen Glad fikk kallsbrev  som « medtjener» i Eid prestegjeld i Nordfjord  6/7 1670 (Norske Kongebrev), fordi kapellanen Hans Lemmichen ikke kunne ivareta sin embedsplikt uten hjelp.  Kanskje er informasjonen vi leter etter om Hr. Hans å finne i dokumenter knyttet til dette Kongebrevet? http://www.nb.no/nbsok/nb/5225d8667593cad1eca4260c3cb310b6?index=2#23

Dette er ei lenke til Slekten Friele - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Her er Birgite Sl Hr Hans Lemmichens nevnt i Odelskatten 1692 ( se også # 105)

https://media.digitalarkivet.no/rk10051202160347 Øverste halvdel av høyre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det ja - kan no ikkje bety anna enn at ho framleis lever då.

Så var det å finne kjelda til gravlegginga under kyrkja; om det kan tolkast på meir enn ein måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mange ballar i lufta i ein gong her, men stadig meir som kan dragast ned og leggast på plass, heldigvis.

Men eg dreg fram igjen Anne Caspersdtr - er det 2 eller 1? Abel H er gift med ei, og Hans P er gift med ei. Abel H har born, men Hans P si enkje har ikkje born - ?

Og kva er dokumentasjonen for Tidemand-namnet som blir hengt på henne (eller ei av dei?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sit med den gamle bygdeboka for Eid og les om at kyrkja brann ned til grunnen i 1689. Dei gjekk straks i gang med å byggje ei ny, og ho var ferdig i 1692. Seinare står det eit avsnitt om gravlegging i kyrkja, og der er det nemnt "mor og syster åt borgar Peder Hansson Lemmichen i 1698"; 1689 som vi har hatt føre oss lenger oppe, er med andre ord ikkje rett - men her er meir Lemmichen-relatert!

Dei står kronologisk, ser det ut til, og "kona aat Ludvig Lemmechen" kjem ganske tidleg; på 1680-talet å sjå til. Kan han ha hatt eit fyrste ekteskap? Maren Pederdtr døyr no ikkje før i 1702.

Lene Jakobsdtr (fru Isak) og Just Larson By (gift med Karen Krøger) er gravlagde i 1718, og Hans Pederson Lemmechen og kona i 1720.

Kjelda for dette er sikkert ei eller anna rekneskapsbok, og det hadde vore svært interessant å sjå det sjølv.

Kven denne systera er, har eg ingen teori om. Det kan vel vere kven som helst av dei vi har frå før - eller ei ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Berette Mogensdtr. dør først i 1698, er det vel merkelig at det ikke finnes noe skifte etter henne.Skifteprotokollene starter vel 1690. Men jeg kan ikke se noe verken i skiftene for Nordfjord eller geistlige skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endå eit spørsmål - Jørgen Knag. Geni påstår at han døydde i 1675. Finst det dokumentasjon for eller mot det?

Redigert: Knag må vel vere død før 1692, når Brite blir kalla Sl Hans Lemmichens?

Eg er elles i gang med å pepre Geni-administratorar med rettingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2017 den 15.03, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Kven er det Isak arvar etter her? Faren er det skifte etter allereie i 1715 - men der blir Hans Pederson Lemmichen innsett som formyndar, kan det vere HAN som er død i 1718, slik at Isak sin farsarv må ut på vandring igjen? Stemmer svært godt med Anne Kasperdtr sine transaksjonar i 1718 og 1719... 

Etter at eg har funne at farmora Lene Jakobdtr truleg døydde i 1718 (gravlagt under golvet i kyrkja) er det rimeleg å tru at det er arv etter henne Isak har fått dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎19‎.‎05‎.‎2017 at 6:06 PM, Aase R Sæther - Gloppen said:

Gardsnamnet er ELDE, og dette er heilt andre folk.

Jeg ser av innlegg 59 at Didrich Madsen skrev seg fra Eide i Gloppen v. skiftet etter Anne Pedersdatter i 1750, og ikke fra Elde. Hva vet vi om Eide i Gloppen, når bodde han der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎05‎.‎2017 den 8.34, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Mange takk, Tor! Dette er ei flott kjelde i ein periode der sjølve skifteprotokollane er tapt. Dette skiftet i mai 1720 må vere etter Lene Jakobsdtr, Isak Hansson senior si kone, og vi kan då gå ut frå at ho har døydd i 1719 eller 1720.

Skiftet i 1718 må truleg vere etter Isak jr si mor, som eg så langt har som Lisbet Hansdtr. Er det andre umyndige i protokollen som har denne skiftedatoen? Dersom ikkje, kan det tyde på at han var einaste barnet hennar.

Jakob og Brite som har arv etter skiftet i 1720 - er det forresten fleire som har den same skiftedatoen? - er farbror og faster til Isak jr

Så les eg at Bersvein Osnes er "svoger" til Jakob Isakson. Skal vi legge vår tolking av svoger til grunn, må han vere gift med Dorte Isaksdtr, men det har eg ikkje anna prov på, endå i alle fall. Og etter opplysningane i skifte-ekstraktet etter Didrik Madsson i 1739, skal Bersvein på den tid vere stefar til Isak, så det er mange brikker som må på plass endå. 

.
Jeg må gjøre oppmerksom på at jeg foreløpig ikke har rukket å lese alle innlegg etter ovenstående, men jeg tror kanske

at Bersvein Osnes kalles 'svoger' av Jacob Isaacsen Lemmeken fordi hans kones forrige ektemann Hans Isakson Lemmichen (død 1715) var Jacob's bror.

(Dorte/Dorotheav Isaksdatter var såvidt jeg vet g.m. Anders Rasmussen Uri).

Og dersom Bersvein's kone Lisbeth Hansdatter døde allerede i 1718, passer det jo meget bra

om denne Bersvein skulle være identisk med Bersvein Mogensen Røysa (død 1742) som ca.1719 gifter seg med enken Lisbeth Michaelsdatter Mørch,

som tidligere var g.m. Hans Pedersen Lemmichen (død 1718) på Myklebust, Eid (fetter av ovennevnte Hans og Jacob).

(ref. innlegg # 116 i debatten 'Christian Augustinussen Zander eller Biering gift 1723 i Eid med Anne Abrahamsdatter Weinvich. Hva er Christians riktige navn.')
.

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Christian Arentz skrev:

Jeg ser av innlegg 59 at Didrich Madsen skrev seg fra Eide i Gloppen v. skiftet etter Anne Pedersdatter i 1750, og ikke fra Elde. Hva vet vi om Eide i Gloppen, når bodde han der?

Didrik er f på Eide ca 1681 etter alder i 1701-manntalet. Foreldra er Mads Erikson "Juten" og Sofie Pedersdtr Slagstad; ho var gift med Didrik Kristenson Wittrup i 1.ekteskap, og Didrik fekk namn etter han.

Siste gongen eg har Didrik nemnt i kyrkjeboka for Gloppen er som fadder i 1702. Det kan passe med at han har reist til Eid og gifta seg med den ledige enkja Agnete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Per Nermo skrev:

.
Jeg må gjøre oppmerksom på at jeg foreløpig ikke har rukket å lese alle innlegg etter ovenstående, men jeg tror kanske

at Bersvein Osnes kalles 'svoger' av Jacob Isaacsen Lemmeken fordi hans kones forrige ektemann Hans Isakson Lemmichen (død 1715) var Jacob's bror.

(Dorte/Dorotheav Isaksdatter var såvidt jeg vet g.m. Anders Rasmussen Uri).

Og dersom Bersvein's kone Lisbeth Hansdatter døde allerede i 1718, passer det jo meget bra

om denne Bersvein skulle være identisk med Bersvein Mogensen Røysa (død 1742) som ca.1719 gifter seg med enken Lisbeth Michaelsdatter Mørch,

som tidligere var g.m. Hans Pedersen Lemmichen (død 1718) på Myklebust, Eid (fetter av ovennevnte Hans og Jacob).

(ref. innlegg # 116 i debatten 'Christian Augustinussen Zander eller Biering gift 1723 i Eid med Anne Abrahamsdatter Weinvich. Hva er Christians riktige navn.')
.

Ja, her er det verkeleg snakk om å holde tunga i rett munn :-D    Men eg følgjer deg ikkje heilt her. Hans Isakson Lemmichen si kone er kalla Lisbet Hansdtr i skiftet etter han (1715). Sonen Isak er einaste arving. Men så får vi seinare, gjennom den ikkje utlagde formyndarprotokollen vite at Bersvein Osnes er Isak sin stefar; han har altså gifta seg med denne Lisbet "Hansdtr".

Men i skiftet etter Lisbet MIKKELSDTR Osnes i 1745 ser vi at arvingane er Bersvein Osnes sine born. Det er freistande å tru at det er snakk om same kvinna - men då burde også Isak vore nemnd i skiftet i 1745.

I denne situasjonen er det Morten Sylte kjem inn med  utklippet frå formyndarprotokollen:

"Hans Bersvendsen Ousnes, eftter Skifttebrev af dato =25 Maij 1743 (mi tilføying: Sikkert etter faren) : for sine tre Søstre navnl:

Brite Margrete for =4=5=2:

Agnete Bersevendsdatter ligesaa =4=5=2

og Ane Bersvendsdatter iligemaade =4=5=2

=iligemaade bliver hand ansvarlig paa sin Sahl: faders vegne for de =17rd:2ort:15sk: som hans halfbroder Isaac Hansen Lemmechen/: som siden skall vere død:/ eftter Skifttebrev af dato 12 Decembd: 1739: skulle have till gode i Didrich Madsens Stevboed

Med andre ord: Det ER same kvinna. Lisbet Hansdtr = Lisbet Mikkelsdtr, og eg vil tru det siste er det rette, sidan det står i hennar eige skifte. Og eg kan ikkje sjå at ho var gift med Hans Pederson - det var Hans Isakson ho var gift med.

Eg ser eg har kalla Bersvein for HANSSON - men det er gjerne MONSSON som er det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det verkeleg snakk om å holde tunga i rett munn :-D    Men eg følgjer deg ikkje heilt her. Hans Isakson Lemmichen si kone er kalla Lisbet Hansdtr i skiftet etter han (1715). Sonen Isak er einaste arving. Men så får vi seinare, gjennom den ikkje utlagde formyndarprotokollen vite at Bersvein Osnes er Isak sin stefar; han har altså gifta seg med denne Lisbet "Hansdtr".

Men i skiftet etter Lisbet MIKKELSDTR Osnes i 1745 ser vi at arvingane er Bersvein Osnes sine born. Det er freistande å tru at det er snakk om same kvinna - men då burde også Isak vore nemnd i skiftet i 1745.

I denne situasjonen er det Morten Sylte kjem inn med  utklippet frå formyndarprotokollen:

"Hans Bersvendsen Ousnes, eftter Skifttebrev af dato =25 Maij 1743 (mi tilføying: Sikkert etter faren) : for sine tre Søstre navnl:

Brite Margrete for =4=5=2:

Agnete Bersevendsdatter ligesaa =4=5=2

og Ane Bersvendsdatter iligemaade =4=5=2

=iligemaade bliver hand ansvarlig paa sin Sahl: faders vegne for de =17rd:2ort:15sk: som hans halfbroder Isaac Hansen Lemmechen/: som siden skall vere død:/ eftter Skifttebrev af dato 12 Decembd: 1739: skulle have till gode i Didrich Madsens Stevboed

Med andre ord: Det ER same kvinna. Lisbet Hansdtr = Lisbet Mikkelsdtr, og eg vil tru det siste er det rette, sidan det står i hennar eige skifte. Og eg kan ikkje sjå at ho var gift med Hans Pederson - det var Hans Isakson ho var gift med.

Eg ser eg har kalla Bersvein for HANSSON - men det er gjerne MONSSON som er det rette.

.

Jeg tror kronologien og persongalleriet er som følger :

1. Lisbeth Michaelsdatter Mørch (c1687-1745) gifter seg (før 1704) med Hans Pedersen Lemmichen fra Øvre Os (c1670?-1718)

2. Lisbeth Hansd. (c1690-1718) gifter seg c1714? med Hans Isakson Lemmichen fra Øvre Os (c1687-1715), barn: Isak Hansen Lemmichen f. c1715?

3. Lisbeth Hansd. (enke) gifter seg c1716 med Bersvein Mogensen Osnes/Røysa (c1685?-et.1739)

4. Bersvein M. Osnes/Røysa (enkem.) g. seg c1719 med enken Lisbeth Michaelsd. Mørch, barn: Hans c1719, Berthe c1723, Agnethe c1731, Anne c1735

Hans Bersveinsen Osnes er dermed halv-ste-bror av Isak Hansen Lemmichen.

Enken etter Hans Pedersen Lemmichen på Myklebust sa i 1719 fra seg handelen på Myklebust. Dette er vel da Lisbeth Michaelsd. (død 1745).

Det ser vel ut til at det er Lisbeth Hansdatter (Isak's mor) det skiftes etter den 12 Apr 1718.

.

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Etter at eg har funne at farmora Lene Jakobdtr truleg døydde i 1718 (gravlagt under golvet i kyrkja) er det rimeleg å tru at det er arv etter henne Isak har fått dette året.

.

Om det er Isak Hansen Lemmichen (f. c1715?) sin farmor Lene Jakobsdatter det er skifte etter den 12 Apr 1718,

hvem er det da det skiftes etter den 28 Mai 1720, mon tro ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider