Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

På 5/25/2017 den 23.12, Rune Thorstensen skrev:

Hvem er denne Ane Erichsdtr. Blydt som gifter seg i Nykirken i Bergen 26.04.1744 med Frantz Carnils ?

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=solliedskift&sideid=1075&storleik=

Her fabla vi om at det kunne vere Anna Maria Eriksdtr og at den ukjende Erik var ein Blyt - men her er Anne Eriksdtr Blyt i endå eit ekteskap, og årstalet 1759 gjer at vi kan gløyme henne; då skal nemleg vår dame vere død.

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/327/pv00000000199651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Fridrichsen er nemnt som formynder for borna til Margrete Sophie Lemmichen i skiftet etter ho, men han er ikkje nemnt som attlevande ektemann: https://media.digitalarkivet.no/sk20081111630342

Ved giftermålet til Peter Fridrichsen er kona kalla Anna Margrethe Lemmichen: https://media.digitalarkivet.no/kb20070416620392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

Ny oppdatering av "mangelliste"; denne vil bli endra og flytta fleire gonger. Målet er å vite det meste om ekteparet Hans og Brite sine born og barneborn. Eg vil også gjerne ha namn og fødselsår på flest muleg oldeborn, men følgjer ikkje desse greinene vidare.

Hei Åse, jeg forsøker å henge med i svingene, så hvis du kunne legge inn nye momenter i mangellisten, når du oppdaterer den, med for eksempel kursiv, eller uthevet skrift, blir det lettere å se, med et øyekast, hva som er endret.

Endret av Christian Arentz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg har fått svar på eit spørsmål, fjernar eg det rett og slett frå lista. Som for eksempel no: Eg har spurt kven Morten Falch, mannen til Anne Pedersdtr Lemmichen var; og når eg då finn han i Borgarrullen søm høker frå Eivindvik,  https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/37/pc00000000021410  skriv eg det her, og fjernar det frå mangel-lista. Til slutt skal lista bli veldig kort....

Men eit godt tips å markere i teksten, så det har eg gjort nedanfor (med feit kursiv).

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inge # 501- Margrethe Sophie Abelsdatter Lemmichen er kusine av Anna Margrethe Pedersdatter Lemmichen gift Peter Friderichsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anita Holck skrev:

Inge # 501- Margrethe Sophie Abelsdatter Lemmichen er kusine av Anna Margrethe Pedersdatter Lemmichen gift Peter Friderichsen.

Hm - #501 er ditt innlegg her - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anita Holck skrev:

Mitt innlegg er 506 hos meg, jeg kommenterer Inge Nygårds innlegg litt over.

Ja, det blei det faktisk her også no; er vel noko som skjer når fleire skriv samtidig.

Takk til begge to for opprettinga, eg skal straks gje Peter rett kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Her har du vel gått litt surr i Margretene. Peter Fredrikson som gifte seg i Bergen i 1737, gifte seg med Margrete Sofie Abelsdtr Lemmichen, gjorde han ikkje? http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=solliedskift&sideid=286&storleik=

Hjarteleg takk til Aase for oppklaringi når det gjeld Anna Margrethe, kjend som Margrethe Lemmichen, gift først kring 1717 med Reinhold Witman, kjend som Witman Thomasson Rein (1694-1731) og sidan attgift i 1737 med Peder Friderichsen (Lund) (1706-1742).

Men kan du då eventuelt supplera korrigerte årstal eller datoar for fødsli hennar - og eventuelt dødsfallet hennar, om eg har «bomma» på Margrethe?

Elles er eg svært interessert i supplerande opplysningar om yngste sonen til Witman og Margrethe:

b. Peder Witmanson Rein, døypt i Bergen 20.12.1722, er nemnd som faddar i Bergen 1745, men den seinare lagnaden hans er førebels ukjend.

Elles er det beundringsverdig kor mange opplysningar som kjem fram om ætti Lemmichen.  Eg gler meg til å sjå det ferdige resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N

6 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Hjarteleg takk til Aase for oppklaringi når det gjeld Anna Margrethe, kjend som Margrethe Lemmichen, gift først kring 1717 med Reinhold Witman, kjend som Witman Thomasson Rein (1694-1731) og sidan attgift i 1737 med Peder Friderichsen (Lund) (1706-1742).

Men kan du då eventuelt supplera korrigerte årstal eller datoar for fødsli hennar - og eventuelt dødsfallet hennar, om eg har «bomma» på Margrethe?

Elles er eg svært interessert i supplerande opplysningar om yngste sonen til Witman og Margrethe:

b. Peder Witmanson Rein, døypt i Bergen 20.12.1722, er nemnd som faddar i Bergen 1745, men den seinare lagnaden hans er førebels ukjend.

Elles er det beundringsverdig kor mange opplysningar som kjem fram om ætti Lemmichen.  Eg gler meg til å sjå det ferdige resultatet...

Nei, Lars, no har eg akkurat site og redigert det forrige innlegget mitt - det er DU som har rett og eg som har rota :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel-rapporten min gjennomgjekk ein større revisjon i går kveld, fordi eg oppdaga at eg ikkje hadde gjort som eg tenkte - å stogge oppsummeringa på oldebarn-ledet. Det er så stor alders-skilnad på greinene at eg har rett og slett gått i surr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Det gravlegges i alle fall en Anne Margrethe Lemmiche 26.03.1763 i DK, af Stanges Fattighuus.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=bedo1668&gardpostnr=2838&merk=2838#ovre

Der ja, takk Rune, eg hadde for ein periode gløymt at ho også heitte Anne. Så no er det på plass.

(Anne) Margrete (ca 1686 - 1763) i Bergen; gift med Wittman Thomasson Rein i Bergen, (ca 1694-1731). To born: Thomas 1719 og Peder 1722. Gift med Peter Fredriksen i 1737. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å funderer litt på denne Absalon Pedersen Lemmichen. Var det han som hadde noe arv tilgode som ikke var blitt innløst, eller blander jeg ham sammen med en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg sitter å funderer litt på denne Absalon Pedersen Lemmichen. Var det han som hadde noe arv tilgode som ikke var blitt innløst, eller blander jeg ham sammen med en annen?

Det er ikkje Jørgen Absalonsen du tenkjer på? Han som reiste heimanfrå som 19-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Det er ikkje Jørgen Absalonsen du tenkjer på? Han som reiste heimanfrå som 19-åring?

Jo, det har du rett i Aase. Det er lett å gå seg vill i alle disse navnevariantene med og uten farsnavn. Jeg har trålet Fylkesarkivets databaser for SF uten å finne spor der, det samme med skifteprotokollene både for Sunn og Nordfjord. Der er jo noen Absalon Pedersen der men ikke med Lemmichen navnet . Det samme er tilfelle med Bergen og databasene der både fra kirkebøker og skifter.

Forløpig er det blankt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering av "mangelliste"; denne vil bli endra og flytta fleire gonger. Målet er å vite det meste om ekteparet Hans og Brite sine born og barneborn. Eg vil også gjerne ha namn og fødselsår på flest muleg oldeborn, men følgjer ikkje desse greinene vidare.

Vi leitar framleis etter dette:

• Hr. Hans Lemmichen sitt opphav. Vi har ikkje sett eit einaste patronym på han så langt.

• Brite sitt fødselsår, sett mellom 1610 og 1622. Kan det gjerast meir nøyaktig?

• Kor mange born dei fekk, og i kva rekkjefølgje.

• Vi har ikkje bevis på at Brite er mor til alle, men er ho det, bør dei vere fødde ca mellom 1630 og 1667 (20 år frå fyrste mulege f.år – 45 år etter siste mulege).

• Fødsels- og dødsår på Absalon. Han får borgarskap i Bergen i 1671, og er gift før 1675.

• Fødselsår på Ludvig; han er gift med Maren Pedersdtr før 1675.

• Fødsels- og dødsår på Abel; han er gift før 1681, og død før 1692.

• Fødsels- og dødsår Margrete Blyt; ho var i live og budde på Skipenes i 1699 jfr. Tingbok for Nordfjord.

• Fødsels- og dødsår på Agnete; gift med Biering etter 1675, og død før 1731.

• Nærare opplysningar om Karen – nemnd i skiftet etter broren Peder i 1704, etter Isak i 1709, og skal vere nemnd i samband med eit skøyte i 1722. Dette siste har vi ikkje sett.

• Alle opplysningar om mor til Anna Arvelatar; her veit vi ikkje anna enn at ho har vore gift med ein Peder. Anna er f ca 1686, så mor bør vere fødd mellom 1640 og 1665.

• Alle opplysningar om EI eller TO døtre: A: gift med Kristen og dotter Maren som er død før 1750 og mor til Jakob som er gift og bur i Bergen i 1750 – B: gift med Erik og mor til Anna Marie som er død før 1750 og har 3 born med Gunnar Mortensen etter seg. Anna Marie har born mellom 1705 og 1710 – bør då vere fødd mellom 1665 og 1685.  A kan vere same som B.

• Fødselsår og opphav til Lene Jakobsdtr, Isak si kone. Fødselsåret ca 1650-1665.

• Opphav, fødsels- og dødsår på Birgitte Simonsdtr, Peder si fyrste kone, og som ein følgje av dødsåret: Når er det Maren Kristofferdtr Sand overtek som mor til borna? Når døydde Maren Kristofferdtr?

• Kven er Lisbeth Hansdtr, Absalon si kone? Er ho Krøger, Schreuder eller noko heilt anna? Fødsels- og dødsår? Gift før 1675, død etter 1706. Gift på nytt etter Absalon sin død?

• Og kven er mor til Abel sine born, viss det ikkje er Anne Kasperdtr som var kona hans i 1683? Døtrene er truleg fødde på 1680-talet ut frå ekteskap og barnefødslar seinare.

• Kven av døtrene er det som er gravlagd under golvet i kyrkja ca 1698? Kan det vere ei hittil ukjend? Vi veit at Abel hadde ei ikkje namngjeven syster buande hos seg i 1675.

Det var vel det vi lurer på vedkomande borna og ektefellene.

Så er det barnebarns-generasjonen; Ludvig si linje døyr ut med døtrene Karen og Susanne, så den er ok.

For å ta ei anna lita grein: Agnete sine 2 døtre. 

• Katrine Jensdtr Biering, f.ca 1684 – 1751) i Bergen – gift med Mathis Olsen; kven er han, f.og d? Eg har 2 søner, Hans Lemmich 1719 og Peder Biering 1725 – er der fleire born?  Eg følgjer ikkje oldeborna vidare. 

• Regitse Jensdtr Biering, f.ca 1685 – 1753; gift med Valentin Kristenson Beyer i 1714, men er det så at dei vart skilde? Så vidt eg kan sjå, hadde Regitse ikkje born, og ikkje fleire ekteskap.

Abel sine tre døtre; manglar berre dette:

• Anne Dorte Abelsdtr; bakgrunnen til hennar mann Erik Henriksen? Fødsels- og dødsår? Vi har borna Katrine Marie ca 1715 (gm Sylvester Arnesen- tilknyting til Arne Rasmussen, Emerense sin mann?), Henrik 1719, Berte 1721, Hans 1723, Jakob 1725-1727, Dorte 1726, Jakob 1729. Er det alle? Eg følgjer ikkje oldeborna vidare.

Isak sine 2 søner og 2 døtre:

• Hans (ca 1690-1715); kven er kona hans? Er ho Lisbet Hansdtr eller er ho identisk med Lisbet Mikkelsdtr Osnes d.1745. Greina døyr ut med sonen Isak før 1739.

• Jakob, Dorte og Brite-greinene har vi bra oversikt over fram til oldeborna.

Absalon sine born:

Vi finn truleg born i Bergen som ikkje levde opp. Dei som levde opp, var 

• Jørgen, f.før 1678, sidan han var reist heimanfrå 19 år gammal før farmora sitt skifte i 1697. Høyrer vi meir om han seinare? Er han bekrefta død før Bergens-skiftet, eller er han utegløymt?

• Dorte; står heller ikkje i Bergens-skiftet, men vi meiner å vite at ho hadde etterkomarar i live i 1750; gift med Lars Knutson Kruse. Denne greina har eg ikkje kontroll på – kan nokon orientere meg?

• Susanne (ca 1677-1747) i Eid, gm klokkar Fredrik Hansson Becher (ca 1684-1754) – her har eg notert Hans ca 1701, Lisbet ca 1712, og Henrik, Paul, Anne Marie og Dorte med usikkert fødselsår. Er dette alle borna? Eg tenkjer ikkje å følgje dei ikkje vidare.

Margrete si grein – 2 søner og 2 døtre:

• Hans, ukjent f.år; død ca 1732 i Bergen. Kven er kona Maren Zimmermann? (død 1730). Vi har 3 born etter dei: - Margrete f.1708, Abelone f.1710, Hans, f.1713

• Jørgen; eg har ikkje anna på han enn «bosted Hamburg» i Bergens-skiftet 1750.

• Berte, f.år ukjend, d.1741; einaste barn Kornelius med Nils Olsson Heggdal i 1686; Kornelius har stor etterslekt, men eg følgjer ikkje den her.

• Karen, f.og dødsår ukjend, gm Jonas Peterson (kven er han? Når f og død?); to døtre Elen Margrete Blyt, 1708 og 1709. Følgjer ikkje oldeborna vidare.

Peder si grein - 3 søner og 6 døtre. 

• Hans – har det vi treng; ingen etter han.

• Abel (ca 1672-1764) – vi veit ikkje kven han var gift med. Vi har funne tre trulege døtre; Birgitte ca 1703, Margrete ukjent år, Karen, ca 1718. Eg følgjer ikkje dei heller vidare her.

• Beate (ca 1678-1736). Gifte med Samuel Kristenson (Kysing/Hysing?) - der skal vere 8 born; eg trur eg har dei viss eg leitar.

• Karen ( - ca 1743). Fyrste ekteskap med Lars Ruus; der har vi det vi treng. Deretter Kristen Kristenson Busch ( fødd – død); dei har 2 born i Bergens-skiftet; Lars, ca 1715, og Berte Margrete, ukjent fødselsår. Men dei har vel etter alle solemerke EI dotter til, Anne, gm Nils L Faleide?

• Brite (ca 1684 - ) - kven var ho gift med? Dotter Anna Malena, ukjent fødselsår.

• (Anne) Margrete (ca 1686 - 1763) i Bergen; gift med Wittman Thomasson Rein i Bergen, (ca 1694-1731). To born: Thomas 1719 og Peder 1722. Gift med Peter Frederiksen i 1737. 

• Anna, (ca 1688-1741); her har eg fått svar på alle spørsmåla.

• Absalon – f.ca 1693 – er med i skiftet etter faren, men seinare ser vi han ikkje. Død? Utegløymt?

• Brite Sofie (ca 1694 – 1757) i Bergen; gift med Nikolai Henriksen (kven er han?), barn Henrik 1722; fleire? Deretter gift med Paul Becher (også Lemmichen), han døydde 1731, same året som dottera Else Malene blir fødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig saikker på at det er "vår" Erick Henrichsen som løser borgerskap 20.03.1719 i Bergen. " Bruker et lidet Høkeri". Hans Skal angivelig være født i Bergen.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=borg1600&gardpostnr=6065&merk=6065#ovre

Og dette er den eneste med det navnet som gravlegges i Bergen frem til 1815.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=bedo1668&gardpostnr=11000&merk=11000#ovre

Han giftet seg 1712 med Anne Dorthe Abelsdtr. Lemmichen, så trolig er han født rundt 1690. Men jeg finner ingen i databasen over døpte i Bergen som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa, Rune! Då skal eg ikkje forlange meir opplysningar om han. Kanskje har Sollied eit skifte etter ein far Henrik, men eg leitar ikkje gjennom 172 oppslag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går gjennom alle skifter i Sollieds arkiv hvor arvelateren heter Hendrick i en eller annen versjon frem til 1740.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Vi leitar framleis etter dette:

• Hr. Hans Lemmichen sitt opphav. Vi har ikkje sett eit einaste patronym på han så langt.

• Brite sitt fødselsår, sett mellom 1610 og 1622. Kan det gjerast meir nøyaktig?

• Kor mange born dei fekk, og i kva rekkjefølgje.

• Vi har ikkje bevis på at Brite er mor til alle, men er ho det, bør dei vere fødde ca mellom 1630 og 1667 (20 år frå fyrste mulege f.år – 45 år etter siste mulege).

• Fødsels- og dødsår på Absalon. Han får borgarskap i Bergen i 1671, og er gift før 1675.

• Fødselsår på Ludvig; han er gift med Maren Pedersdtr før 1675.

• Fødsels- og dødsår på Abel; han er gift før 1681, og død før 1692.

• Fødsels- og dødsår Margrete Blyt; ho var i live og budde på Skipenes i 1699 jfr. Tingbok for Nordfjord.

• Fødsels- og dødsår på Agnete; gift med Biering etter 1675, og død før 1731.

• Nærare opplysningar om Karen – nemnd i skiftet etter broren Peder i 1704, etter Isak i 1709, og skal vere nemnd i samband med eit skøyte i 1722. Dette siste har vi ikkje sett.

• Alle opplysningar om mor til Anna Arvelatar; her veit vi ikkje anna enn at ho har vore gift med ein Peder. Anna er f ca 1686, så mor bør vere fødd mellom 1640 og 1665.

• Alle opplysningar om EI eller TO døtre: A: gift med Kristen og dotter Maren som er død før 1750 og mor til Jakob som er gift og bur i Bergen i 1750 – B: gift med Erik og mor til Anna Marie som er død før 1750 og har 3 born med Gunnar Mortensen etter seg. Anna Marie har born mellom 1705 og 1710 – bør då vere fødd mellom 1665 og 1685.  A kan vere same som B.

• Fødselsår og opphav til Lene Jakobsdtr, Isak si kone. Fødselsåret ca 1650-1665.

• Opphav, fødsels- og dødsår på Birgitte Simonsdtr, Peder si fyrste kone, og som ein følgje av dødsåret: Når er det Maren Kristofferdtr Sand overtek som mor til borna? Når døydde Maren Kristofferdtr?

• Kven er Lisbeth Hansdtr, Absalon si kone? Er ho Krøger, Schreuder eller noko heilt anna? Fødsels- og dødsår? Gift før 1675, død etter 1706. Gift på nytt etter Absalon sin død?

• Og kven er mor til Abel sine born, viss det ikkje er Anne Kasperdtr som var kona hans i 1683? Døtrene er truleg fødde på 1680-talet ut frå ekteskap og barnefødslar seinare.

• Kven av døtrene er det som er gravlagd under golvet i kyrkja ca 1698? Kan det vere ei hittil ukjend? Vi veit at Abel hadde ei ikkje namngjeven syster buande hos seg i 1675.

Det var vel det vi lurer på vedkomande borna og ektefellene.

Så er det barnebarns-generasjonen; Ludvig si linje døyr ut med døtrene Karen og Susanne, så den er ok.

For å ta ei anna lita grein: Agnete sine 2 døtre. 

• Katrine Jensdtr Biering, f.ca 1684 – 1751) i Bergen – gift med Mathis Olsen; kven er han, f.og d? Eg har 2 søner, Hans Lemmich 1719 og Peder Biering 1725 – er der fleire born?  Eg følgjer ikkje oldeborna vidare. 

• Regitse Jensdtr Biering, f.ca 1685 – 1753; gift med Valentin Kristenson Beyer i 1714, men er det så at dei vart skilde? Så vidt eg kan sjå, hadde Regitse ikkje born, og ikkje fleire ekteskap.

Abel sine tre døtre; manglar berre dette:

• Anne Dorte Abelsdtr; bakgrunnen til hennar mann Erik Henriksen? Fødsels- og dødsår? Vi har borna Katrine Marie ca 1715 (gm Sylvester Arnesen- tilknyting til Arne Rasmussen, Emerense sin mann?), Henrik 1719, Berte 1721, Hans 1723, Jakob 1725-1727, Dorte 1726, Jakob 1729. Er det alle? Eg følgjer ikkje oldeborna vidare.

Isak sine 2 søner og 2 døtre:

• Hans (ca 1690-1715); kven er kona hans? Er ho Lisbet Hansdtr eller er ho identisk med Lisbet Mikkelsdtr Osnes d.1745. Greina døyr ut med sonen Isak før 1739.

• Jakob, Dorte og Brite-greinene har vi bra oversikt over fram til oldeborna.

Absalon sine born:

Vi finn truleg born i Bergen som ikkje levde opp. Dei som levde opp, var 

• Jørgen, f.før 1678, sidan han var reist heimanfrå 19 år gammal før farmora sitt skifte i 1697. Høyrer vi meir om han seinare? Er han bekrefta død før Bergens-skiftet, eller er han utegløymt?

• Dorte; står heller ikkje i Bergens-skiftet, men vi meiner å vite at ho hadde etterkomarar i live i 1750; gift med Lars Knutson Kruse. Denne greina har eg ikkje kontroll på – kan nokon orientere meg?

• Susanne (ca 1677-1747) i Eid, gm klokkar Fredrik Hansson Becher (ca 1684-1754) – her har eg notert Hans ca 1701, Lisbet ca 1712, og Henrik, Paul, Anne Marie og Dorte med usikkert fødselsår. Er dette alle borna? Eg tenkjer ikkje å følgje dei ikkje vidare.

Margrete si grein – 2 søner og 2 døtre:

• Hans, ukjent f.år; død ca 1732 i Bergen. Kven er kona Maren Zimmermann? (død 1730). Vi har 3 born etter dei: - Margrete f.1708, Abelone f.1710, Hans, f.1713

• Jørgen; eg har ikkje anna på han enn «bosted Hamburg» i Bergens-skiftet 1750.

• Berte, f.år ukjend, d.1741; einaste barn Kornelius med Nils Olsson Heggdal i 1686; Kornelius har stor etterslekt, men eg følgjer ikkje den her.

• Karen, f.og dødsår ukjend, gm Jonas Peterson (kven er han? Når f og død?); to døtre Elen Margrete Blyt, 1708 og 1709. Følgjer ikkje oldeborna vidare.

Peder si grein - 3 søner og 6 døtre. 

• Hans – har det vi treng; ingen etter han.

• Abel (ca 1672-1764) – vi veit ikkje kven han var gift med. Vi har funne tre trulege døtre; Birgitte ca 1703, Margrete ukjent år, Karen, ca 1718. Eg følgjer ikkje dei heller vidare her.

• Beate (ca 1678-1736). Gifte med Samuel Kristenson (Kysing/Hysing?) - der skal vere 8 born; eg trur eg har dei viss eg leitar.

• Karen ( - ca 1743). Fyrste ekteskap med Lars Ruus; der har vi det vi treng. Deretter Kristen Kristenson Busch ( fødd – død); dei har 2 born i Bergens-skiftet; Lars, ca 1715, og Berte Margrete, ukjent fødselsår. Men dei har vel etter alle solemerke EI dotter til, Anne, gm Nils L Faleide?

• Brite (ca 1684 - ) - kven var ho gift med? Dotter Anna Malena, ukjent fødselsår.

• (Anne) Margrete (ca 1686 - 1763) i Bergen; gift med Wittman Thomasson Rein i Bergen, (ca 1694-1731). To born: Thomas 1719 og Peder 1722. Gift med Peter Frederiksen i 1737. 

• Anna, (ca 1688-1741); her har eg fått svar på alle spørsmåla.

• Absalon – f.ca 1693 – er med i skiftet etter faren, men seinare ser vi han ikkje. Død? Utegløymt?

• Brite Sofie (ca 1694 – 1757) i Bergen; gift med Nikolai Henriksen (kven er han?), barn Henrik 1722; fleire? Deretter gift med Paul Becher (også Lemmichen), han døydde 1731, same året som dottera Else Malene blir fødd.

Abel Hansen Lemmichen er nevnt i Kop - og ildstedskatten 1688, men de påfølgende årene ( 89, 90) er det enken Anne Caspersdatter som betaler skatten. Du skal få lenker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! Anne Kaspersdtr er ei av gåtene eg gjerne vil få løyst. Kven er ho? Eller - er ho to ulike? Om ho er mor til Abel sine born OG er den same som var gift med Hans Pederson - kvifor er det då snakk om arv til brør? Eller er historia om Vossa-brørne feiltolka på nokon måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være opplysninger å hente fra de eldste Lemmichen skiftene med hensyn til eiendomsforhold. Dvs at noen av disse Lemmichene på 16 begynnelsen av 1700 tallet som vi ikke klare å finne ut av, kanskje slo seg ned andre steder i Nordfjord hvopr familien eide gårder. Om man nå tar Abel Pedersen så vet vi fra bygdeboken at han bodde på sine eldre dager hos søsteren Karen og svogeren i Utvik. Hvorfor havnet han akkurat der og hos dem. Hvor oppholdt han seg mellom ca 1710 til vi finner ham gravlagt i Utvik i 1764?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Eg sit akkurat og arbeider med systera, Karen Pederdtr, som var gift med Kristen Kristenson Busch. I Bergens-skiftet står dei med 2 born, Lars og Berte (Margrete), men han har også dottera Anne, død i 1750, oppgjeven til 34 1/2 år - noko som gjer henne yngre enn Lars (f.ca 1715), som heilt sikkert er Karen sin son (oppkalla etter fyrste ektefelle). Anne etterlet seg enkjemannen Nils Larsson Faleide og 5 born, så ho BURDE vere med i Bergens-skiftet.

Men samtidig har bygdeboka ein annan son av Kristen, nemleg Kristen jr, som skal vere død ca 42 år gammal i 1744 - altså fødd medan Karen er gift med Lars Ruus. Bygdeboka gjev han kona "Karen f.Lauchen" og hektar på henne eit dødsfall i 1798, 80 år gammal, rett nok i parentes. Denne innførsla gjeld Karen Abelsdtr Lemmichen, og vi har ikkje noko som tyder på at ho var gift med han.

SAB, Innvik Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 1, 1750-1816, s. 322
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070509640527

Men HADDE Kristen Kristenson Busch eit ekteskap før Karen Pederdtr? Og kan vi setje to strek under at Anne er fødd i ekteskapet med Karen Pederdtr?

Eg er også litt i tvil om sonen Lars; eg har plassert han i Askevika, men i følgje kyrkjeboka ved død bør han her også vere fødd mykje før ekteskapet med Karen; 74 år i 1776. 

SAB, Davik Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 2, 1742-1816, s. 339
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070418640203

Eit anna forvirrande element er skifte-ekstraktet etter Karen Pederdtr (fru Kristen Busch) som omtalar sonen Lars på 28 år (passar ikkje med askevikaren) - i ordelag som gjer at eg tvilar på om han kan vere identisk med ein båtbyggjar og øltappar i Askevikja.

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0008: Skifteprotokollar, 1733-1744, s. 123
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081128620704

Så her er eg mildt sagt i tvil.. Ei eller fleire koner, ein eller to Lars - og er Anne etter Karen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider