Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Da er det kanskje sønnen Christen Olsen som giftet seg 01.06.1769 med Karen Nilsdtr. begge fra Faleide

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=vi14471750&gardpostnr=510&personpostnr=1019&merk=1019#ovre

De fikk barna Anna Marie 1769, Niels 1771, Ole 1773, Karen Kristine 1776 og Lars 1778.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Dei er syskenborn; Nils og Ola Faleide var brør.  Men det er noko pussig i rekkja av born i skiftet - der står 4 søner, og den siste skal vere Peder 7 år; det tykkjer eg er merkeleg. Anna Marie står ikkje i skiftet. 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Ja, det stemmer. Dei er syskenborn; Nils og Ola Faleide var brør.  Men det er noko pussig i rekkja av born i skiftet - der står 4 søner, og den siste skal vere Peder 7 år; det tykkjer eg er merkeleg. Anna Marie står ikkje i skiftet. 

Jeg fant barna med et raskt søk i de gamle databasene. Anna Maria kan ha dødd, har ikke sjekket det, mens Peder kan ha kommet til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er vel ekteskapet mellom sønnen Lars Olsen Faleyde og Maria  Sem Kærulf i Korskirke 05.04.1779.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=10602&merk=10602#ovre

De døper en sønn Hans i 1780. Det er det eneste barnet jeg kan se i farten.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg fant barna med et raskt søk i de gamle databasene. Anna Maria kan ha dødd, har ikke sjekket det, mens Peder kan ha kommet til senere.

Det står ikkje nokon Peder i kyrkjeboka heller, og Karen er ca 50 på det tidspunktet. Eg finn forresten verken Karen eller Kristen døde - kan dei ha reist vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner Christen Olsen og Karen Nilsdtr. som døper sønnen Peder 04.02.1787. De oppholder seg i Øen (prestegj. id 1437)

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=sogndaap&gardpostnr=174747&merk=174747#ovre

Og da fant jeg dem i 1801 på gården Sandvik i Bremanger i 1801.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18011437&gardpostnr=136&personpostnr=2794&merk=2794#ovre

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Og her er vel ekteskapet mellom sønnen Lars Olsen Faleyde og Maria  Sem Kærulf i Korskirke 05.04.1779.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=10602&merk=10602#ovre

De døper en sønn Hans i 1780. Det er det eneste barnet jeg kan se i farten.

Legg merke til lysinga 1774-  du finn fleire gravlagde før vigsla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg finner Christen Olsen og Karen Nilsdtr. som døper sønnen Peder 04.02.1787. De oppholder seg i Øen (prestegj. id 1437)

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=sogndaap&gardpostnr=174747&merk=174747#ovre

Alt du finn! Øen i Davik - kanskje Rugsundøy? eller -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars og Marie i 1801 - ingen born der i alle fall - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058390006541

Kan vere vår Kristen - http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=bedo1668&gardpostnr=52140&merk=52140#ovre

Med desse to funna har vi omtrentlege fødselsår på 1748/49 på desse to, og Ola Larsson Faleide må ha gifta seg med "Karen Lauchen" rundt 1745/46 eller så. Stemmer bra med at forrige ektemake har døydd i 1744 - men kanskje har det vore Kristen senior, og ikkje "bygdebok-Kristen (1702-44)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp ein halv no - eg støyter på 2 motførestillingar.

- Kristen Kristenson Busch senior er oppunder 80 år når han blir enkjemann.  Karen Abelsdtr er ca 26 år, og sjølv om det kan vere både praktisk og lønsamt, høyrest det spesielt ut med så stor alders-skilnad.

- Dersom det vart inngått eit ekteskap der ein mann ville gifte seg med niesa til tidlegare ektefelle - ville ikkje det vere "forbodne led" og dermed løyvepliktig? Det finst ikkje noko slikt løyve.

Men dersom bygdeboka har rett i at ein yngre Kristen Kristenson Busch fekk kongeløyve til verksemd i 1740 - kvar kan eit slikt løyve finnast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Alt du finn! Øen i Davik - kanskje Rugsundøy? eller -

I bygdeboka for Bremnager bd. III s. 549 under ØYNA finn eg:

"Plass under Storøy:  Kristian Olsen. Gift med Kari. Dei var frå Faleide og oppheldt seg på Øyna kring 1787.

Barn:  Per f. 1787 d. 1829 på Hennøy"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Dette er ikkje Christen Olson og Kari Nilsdtr. frå Faleide. 

Dersom du ser ein gong til heiter kona i Sandvik Mari Nilsdtr å ikkje Kari Nilsdtr.

Det som står i Bremanger bygdebok om dette paret under Sandvik er at Mari Nilsdtr var enkje etter førre brukar Jakob Andersson (men her tek bygdeboka feil, min merknad): Kristen Oleson og Marie Nilsdtr. vart gifte 1766 og døydde begge i Sandvik hhv 1821  og 1814

Dei hadde borna Jakob 1767-1797, Per 1769-1850, Ole 1874-1803. Dei to eldste vart begge brukarar i Sandvik.

Endret av Harald L. Bakke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Harald L. Bakke skrev:

Dette er ikkje Christen Olson og Kari Nilsdtr. frå Faleide. 

Dersom du ser ein gong til heiter kona i Sandvik Mari Nilsdtr å ikkje Kari Nilsdtr.

Det som står i Bremanger bygdebok om dette paret under Sandvik er at Mari Nilsdtr var enkje etter førre brukar Jakob Andersson (men her tek bygdeboka feil, min merknad): Kristen Oleson og Marie Nilsdtr. vart gifte 1766 og døydde begge i Sandvik hhv 1821  og 1814

Dei hadde borna Jakob 1767-1797, Per 1769-1850, Ole 1874-1803. Dei to eldste vart begge brukarar i Sandvik.

Takk Harald.

Jeg oppdaget det selv, men tenkte jeg skulle rette det opp igjen tidlig i dag. Men da kom jeg ikke inn i noe debattfora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Stopp ein halv no - eg støyter på 2 motførestillingar.

- Kristen Kristenson Busch senior er oppunder 80 år når han blir enkjemann.  Karen Abelsdtr er ca 26 år, og sjølv om det kan vere både praktisk og lønsamt, høyrest det spesielt ut med så stor alders-skilnad.

- Dersom det vart inngått eit ekteskap der ein mann ville gifte seg med niesa til tidlegare ektefelle - ville ikkje det vere "forbodne led" og dermed løyvepliktig? Det finst ikkje noko slikt løyve.

Men dersom bygdeboka har rett i at ein yngre Kristen Kristenson Busch fekk kongeløyve til verksemd i 1740 - kvar kan eit slikt løyve finnast?

Om det var Karen Abelsdtr. Lemmichen (Lauchen) som giftet seg først med Christen og senere med Ole Larsson, så må det ha vært Christen 1702-1744 og  ikke senior.

Og det styrker igjen din teori om at Christen Christenson Busch 1665- etter 1724 hadde et ekteskap før Karen Pedersdtr. Lemmichen.

Kan disse løyvene det er snakk om befinne seg i tingbøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur vi skal holde ope for fleire løysingar. 

Den eine kan vere at Ola Larsson Faleide ikkje har gifta seg med noka enkje, men i staden (som vi trur/håpar) med niesa til kona til den tidlegare gjestgjevaren Kristen Busch (den gamle). Ola sin bror (Nils) var gift med Kristen si dotter Anne, så familiane var godt kjende. Dette ekteskapet er då altså uavhengig av om der var ein Kristen Kristenson (den unge) inn mellom, og uavhengig av kven han eigentleg var. 

Det er ikkje umuleg at den unge kan vise seg å vere son til den gamle, og for den del også sonen til Karen P, men det føreset at alderen som Aaland oppgjev i bygdeboka (42 år i 1744) er feil. Skifte-ekstraktet vi har frå 1743 inneheld som før sagt berre dei arvingane som får verje eller kurator (Tor Kvien har gjort meg merksam på at Curator er ei litt "mildare" form for verje, som sikkert kan passe betre her som vi har med ein vaksen, men einfoldig mann å gjere) - og søner som er myndige eller døtre som er gifte, vil med andre ord ikkje stå her. Lars er ikkje nodvendigvis deira "eneste" son, men deira "eene umyndige". 

Så må eg berre nemne at Lemmich'ane sin uvane med å droppe patronym, lagar problem for oss. Dersom vi ikkje visste om skifte-ekstraktet frå 1743, kan "Karen Lemmichen" og Karen Lemmichen" takast for å vere same dama undervegs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No skal eg prøve å unngå å dra fram fleire Lemmichen-nøtter før vi har fått knekt denne. Vi treng det omtala løyvet frå 1740 (Tingbok? Pantebok?) - og vi vil vite kvifor Aaland let mannen døy i 1744, attpåtil med ein oppgjeven alder.

Her er lenke til panteboka som dekkjer dei aktuelle åra - 

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0005: Pantebok nr. II.B.a.5, 1739-1745, s. 70-71
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/tl20071008841192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg et spørsmål som ikke har noen direkte sammenheng med det vi holder på med her.

Men er det noen som har kjennskap til hvem som var foreldrene til Vallentin Christensen Beyer? Jeg har i min database en Christen Mogenson Sand Beyer 1650-1708 gift med Maren Hansdtr Møndrich  d.1686 i Bergen. Men jeg har ingen sønn Vallentin  notert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje kilden til opplysningen om Christen "Udvig" Busch sin død i 1744:

494. Stifttbefalingsmand over Bergens stiftt og amtmand over Bergenhuus amt, Giør vitterligt at som  Ole Falleide haver begivet sig i ægteskap med forrige gastgiver, afgangne Christen Christensens Enke, hvis afdoede mand haver værit, saavel af stiftamtmand Undall den =1ste Julj 1723:, som af Admiral og Befalingsmand Kaas den =28 Julj 1734:, bevilget gastgiveriet og Kræmmer Sæett udj Udvig i Indvigs Prestegield etc….

https://media.digitalarkivet.no/view/12497/249?indexing=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst - her får vi bekrefta farskapen. Forrige gjestgjevar og kremmar i Utvik, Kristen Kristenson, overlet privilegiet sitt til SONEN Kristen Kristenson.

Kanskje får vi vite meir om dødsfallet i same bok, 1744?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tor Kvien skrev:

Dette er kanskje kilden til opplysningen om Christen "Udvig" Busch sin død i 1744:

494. Stifttbefalingsmand over Bergens stiftt og amtmand over Bergenhuus amt, Giør vitterligt at som  Ole Falleide haver begivet sig i ægteskap med forrige gastgiver, afgangne Christen Christensens Enke, hvis afdoede mand haver værit, saavel af stiftamtmand Undall den =1ste Julj 1723:, som af Admiral og Befalingsmand Kaas den =28 Julj 1734:, bevilget gastgiveriet og Kræmmer Sæett udj Udvig i Indvigs Prestegield etc….

https://media.digitalarkivet.no/view/12497/249?indexing=

Snodig - desse årstala 1723 og 1734 i forrige dokument trudde eg viste til Gamle Kristen sin aktivitet. Og hans kone er død i 1743. Dette blir meir og meir innvikla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg tillater meg et spørsmål som ikke har noen direkte sammenheng med det vi holder på med her.

Men er det noen som har kjennskap til hvem som var foreldrene til Vallentin Christensen Beyer? Jeg har i min database en Christen Mogenson Sand Beyer 1650-1708 gift med Maren Hansdtr Møndrich  d.1686 i Bergen. Men jeg har ingen sønn Vallentin  notert der.

Valentin Beyer finner du i en skifteekstrakt i Bergen etter Alhed Sophie Ottesdatter Schrøder/Scheuder,  som var gift med Christen Mogensen Sand/Beyer, datert 23. aug.  1708 i Bergen.  Jeg har ikke lenken for hånden.

Skidte.jpg

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Da må man kanskje titbake til panteboken for de gjeldende årene for å se hva som står der.

Det blir vist til dei to årstala i det forrige avsnittet du lenka til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det og tenkte at da må man søke opp pantebøkene for de to årene for å se hva som står skrevet der. Der skal visstnok være et register i de pantebøkene.

Her skal det stå noe om Falleide på side 230 og 240, men jeg vet ikke hva det dreier seg om.

https://media.digitalarkivet.no/view/12496/270

Lenke til kommentar
Del på andre sider