Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Eg har lese 1740-avsnittet på nytt, og trur at det kan vere slik at desse årstala er så knytte til sjølve løyva - slik at når Kristen junior får løyvet i 1740, så "arvar" han også årstala. Dermed kan det likevel vere HAN det er vist til i avsnittet om Ola Faleide - at det er HANS enkje Ola gifter seg med. Den gamle enkja er nemleg død..

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sjekkar fadrar til born i Utvik, frå 1750 og utover. Her er

29.01.1750 - Karen Udvigen - https://media.digitalarkivet.no/kb20070509640286

Eg oppdaterer viss eg finn fleire.

Jess! Sjå på denne!  Ho var død, men sjå, ho lever - 

SAB, Innvik Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 1, 1750-1816, s. 19
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070509640300

Høgre side - 7.august: Johanna Sophie, P. Jacob Larss. Falejde og Anne Rasmusdtr.  T: Lieutnant Mejdel, Abel Lemmichen, Anders Jacobsen Walager, KAREN LEMMICHEN, Ingebor Christensdtr Bruland, Magdeli Danielsdtr Werloe.

Er det nokon som har eit virtuelt flagg å heise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tor Kvien skrev:

Her er litt Lemmichen og litt Christen Udvig vedr. Ous;

Hvor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Eg sjekkar fadrar til born i Utvik, frå 1750 og utover. Her er

29.01.1750 - Karen Udvigen - https://media.digitalarkivet.no/kb20070509640286

Eg oppdaterer viss eg finn fleire.

Jess! Sjå på denne!  Ho var død, men sjå, ho lever - 

SAB, Innvik Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 1, 1750-1816, s. 19
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070509640300

Høgre side - 7.august: Johanna Sophie, P. Jacob Larss. Falejde og Anne Rasmusdtr.  T: Lieutnant Mejdel, Abel Lemmichen, Anders Jacobsen Walager, KAREN LEMMICHEN, Ingebor Christensdtr Bruland, Magdeli Danielsdtr Werloe.

Er det nokon som har eit virtuelt flagg å heise?

HUN ER OPPSTANDEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tor Kvien skrev:

Her er litt Lemmichen og litt Christen Udvig vedr. Ous;

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0003: Pantebok nr. II.B.a.3, 1723-1733, s. 746-747
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/tl20071008840814

Flott! Då får vi i alle fall vite at skiftet i 1718 er etter Hans Pederson Lemmichen, som vi trudde. Eg ser det kan vere litt av kvart å hente i desse pantebøkene - og ikkje så tunglesne som tingbøkene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan etter kvart oppsummere med at vi har løyst store deler av denne gåta.

Enkja som Ola Larsson Faleide gifta seg med rundt 1744, var Karen Abeldtr Lemmichen. Ho hadde altså vore gift med "forrige" gjestgivar, som då blir den unge Kristen Kristenson. Vi har ei plausibel forklaring på kvifor Abel Pederson Lemmichen budde i Utvik, og vi har ei ny grein etterkomarar på Lemmichen-treet: Karen Abelsdtr sine søner Kristen og Lars, som vi delvis har funne att seinare.

Men vi veit ikkje kven som var mor til den unge Kristen. Er han fødd på den tida bygdeboka vil meine (ca 1702), kan han ikkje vere son til Karen Pederdtr. Skal han vere hennar son, må han vere minst 7-8 år yngre. Og om han er hennar son, vil han kome til å gifte seg med syskenbarnet sitt - blir ikkje det rett? - og må han ikkje då ha løyve til ekteskap?

Som før sagt: Dette paret står ikkje i basen med ekteskapsløyve for Bergen Stift. https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/sok/40/100490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi snakker om en hustru før Karen. Det var skifte etter Lars Thomassen Ruus  i mai 1705, så der kan i alle fall ikke ha vært noe nytt ekteskap på Karen før senhøstes 1705 eller 1706. I 1701 er Kristen Kristenson 36 år og gjestgiver. Han er trolig allerede vel etablert, det eneste vi kan si med sikkerhet er at han ikke hadde noen sønn i 1701, hvorvidt der var døtre vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg tror vi snakker om en hustru før Karen. Det var skifte etter Lars Thomassen Ruus  i mai 1705, så der kan i alle fall ikke ha vært noe nytt ekteskap på Karen før senhøstes 1705 eller 1706. I 1701 er Kristen Kristenson 36 år og gjestgiver. Han er trolig allerede vel etablert, det eneste vi kan si med sikkerhet er at han ikke hadde noen sønn i 1701, hvorvidt der var døtre vet vi ikke.

Ja, eg trur det må vere slik det heng saman, eg også. Men eg er litt usikker på korleis vi skal kunne dokumentere det. Det er nesten pussig at vi ikkje finn noko skifte, i så fall; vi har skifteprotokollar for heile den aktuelle perioden. 

Elles må eg berre påpeike endå eit lite problem til: Vi veit ikkje kven mor til Karen Abelsdtr var heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det er vel stor sannsynlighet for at det forblir ubesvart. Vi har ikke sett noe til henne. Vi vet egentlig svært lite om Abel og hans familie med hensyn til hva han drev med og hvor de holdt hus. Vi vet at Abel i 1750 var i Bergen, men om det bare var i forbindelse med skiftet eller hva er ikke godt å si. Vi vet ikke hvor eller når barna hans er født og om der var fler enn de tre vi kjenner til. Vi vet vel heller ikke når han flyttet til Utvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Elles må eg berre påpeike endå eit lite problem til: Vi veit ikkje kven mor til Karen Abelsdtr var heller.

Hvor har vi denne Karen Abelsdatter i kronologien?  Jeg har sikkert ikke fulgt godt nok med i timen .. Var det ikke Karen Pedersdatter Lemmeiche som var gift med Lars Ruus? Jfr, skiftet etter Peder Hansen Lemmichen.

https://media.digitalarkivet.no/sk20081127690177

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var datter av Abel Pedersen Lemmichen. Hun var 80 år gammel da hun døde i Utvik i 1798, altså født omlag 1718. Men hvor og hvem som var hennes mor vet vi altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tor Kvien skrev:

Hvor har vi denne Karen Abelsdatter i kronologien?  Jeg har sikkert ikke fulgt godt nok med i timen .. Var det ikke Karen Pedersdatter Lemmeiche som var gift med Lars Ruus? Jfr, skiftet etter Peder Hansen Lemmichen.

https://media.digitalarkivet.no/sk20081127690177

Skal ein beholde oversikta over Lemmichane, hjelper det knapt nok å følgje med i timen heller! Dette er noko av det mest innvikla eg har vore med på, ikkje minst fordi "alle" heiter det same, og "dei fleste" droppar patronym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er i hvert fall alderen på Lars Christensen «Udvigen» i 1743 – 28 år, i skiftet etter moren Karen Pedersd. Lemmichen. Innholdet bekrefter også hvorfor han fikk svogeren som kurator:

"Udvigen den =23 Septembr:, hos Gastgiveren Christen Christensen, eftter hans afgangne hustruu Karen Pedersdatter Lemmicken, arvede vis eene Levinde Søn Lars Christensen som nu er =28 aar gammel udj fuld Capital =200rd:, som det bestaar i Løsøre, og som denne Karl ej saa lige er god for af egen fornuft at Disponere sine Midler, /: endskiønt hand har aar og alder till at vere fuldmyndig :/ saa blev hans Svoger Lensmanden Niels Falleide anordnet  till at vere hans Curator og tillsiunsmand eftter loven."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tor Kvien skrev:

Her er i hvert fall alderen på Lars Christensen «Udvigen» i 1743 – 28 år, i skiftet etter moren Karen Pedersd. Lemmichen. Innholdet bekrefter også hvorfor han fikk svogeren som kurator:

"Udvigen den =23 Septembr:, hos Gastgiveren Christen Christensen, eftter hans afgangne hustruu Karen Pedersdatter Lemmicken, arvede vis eene Levinde Søn Lars Christensen som nu er =28 aar gammel udj fuld Capital =200rd:, som det bestaar i Løsøre, og som denne Karl ej saa lige er god for af egen fornuft at Disponere sine Midler, /: endskiønt hand har aar og alder till at vere fuldmyndig :/ saa blev hans Svoger Lensmanden Niels Falleide anordnet  till at vere hans Curator og tillsiunsmand eftter loven."

Ja, det bør vere ein forholdsvis rett alder - og så kan vi vel rekne med at presten som har ført gravfestinga i 1776 har blingsa når han har gjeve han alderen 74 år. Det er såpass stor skilnad at eg lenge trudde det måtte vere snakk om to halvbrør. Men med opplysninga frå bygdeboka om at Lars skulle vere "enfoldig" kjenner eg meg trygg på at vi no har det rette svaret. 

Elles vil eg gjerne ha dykk andre til å seie kva de meiner om Kristen Busch junior. Eg tenkjer at eg vil legge han vekk no, og konstatere at han ikkje kan vere Lemmichen av fødsel. Han ER son til Kristen Busch senior, men han kan ikkje vere son til Karen Pederdtr. Kven som då er mor hans, har eg ikkje tenkt å bruke så mykje meir energi på, men magefølelsen seier at ho har heitt Anne, sidan det er namnet på dottera til Kristen og Karen "dei eldre". Det avgjerande beviset for meg er at Kristen og Karen "dei yngre" ikkje har fått ekteskapsløyve (slik syskenborn måtte ha). 

Elles trur eg også at vi kan gå nokså sikkert ut frå at det ikkje var born i ekteskapet mellom Kristen og Karen "dei yngre". I ekteskapet med Ola kan Karen kanskje ha fått fleire born, men det er uansett berre 2 som har levd opp, og frå kyrkjeboka kjem i 1750, har dei i alle fall ingen.

Så dermed legg eg vekk far og son Kristen Busch; skulle nokon kome over meir opplysningar seinare, er det berre å kome med dei likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket bør eg gjerne fokusere på mine jordiske eigendelar, m.a. har eg ein flokk kviger som må få kome på beite :-)

Men eg ser at eg ikkje har notert noko om familien til Dorte Absalonsdtr, som manglar i Bergens-skiftet; ho skal vere gift med Lars Knutson Kruse, og det veit eg lite om. 

Eg manglar også familien til Beate, gift med Samuel Kristenson - og er han Kysing eller Hysing? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta deg av kvigene, så skal jeg se hva jeg har om dem. Her i huset har fruen fødselsdag, så det blir nok en smule redusert innsats fra meg også idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Elles vil eg gjerne ha dykk andre til å seie kva de meiner om Kristen Busch junior. Eg tenkjer at eg vil legge han vekk no, og konstatere at han ikkje kan vere Lemmichen av fødsel. Han ER son til Kristen Busch senior, men han kan ikkje vere son til Karen Pederdtr. Kven som då er mor hans, har eg ikkje tenkt å bruke så mykje meir energi på, men magefølelsen seier at ho har heitt Anne, sidan det er namnet på dottera til Kristen og Karen "dei eldre". Det avgjerande beviset for meg er at Kristen og Karen "dei yngre" ikkje har fått ekteskapsløyve (slik syskenborn måtte ha).

Aase: Før du legger denne famlien i skuffen må jeg spørre følgende: Hvordan kan du avfeie at Karen Pedersdatter er moren til Lars? Det står da vitterlig "eftter hans afgangne hustruu Karen Pedersdatter Lemmicken, arvede (h)vis eene Levinde Søn Lars Christensen som nu er =28 aar gammel udj fuld Capital =200rd:, ", "vis ene" peker på Karen P, m.a.o. hennes eneste levende sønn, slik jeg leser det.  Et annet sted i tråden sier du at:  Skal han vere hennar son, må han vere minst 7-8 år yngre.  Og nå som vi ser at han er født rundt 1715 er han da minst 7-8 år yngre - faktisk 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avkald frå arvingane i skiftet etter Sahl Lars Ruus og til Christen Christensen Udvigen og hustru datert 29 juni 1714. Thomas Friis gjev avkall på kona Elsebe Ruus, og verbrødrene Hans og Christopher Ruus sine vegne. Dessutan Christen Christensen Udvigen på kona Karen Pedersdatter Lemmichen sine vegne. Korleis ein skal tolke avkallsbrevet får andre stå for...

sjå side 137

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0001: Pantebok nr. II.B.a.1, 1711-1717, s. 136-137
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/tl20071008840070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tor Kvien skrev:

Aase: Før du legger denne famlien i skuffen må jeg spørre følgende: Hvordan kan du avfeie at Karen Pedersdatter er moren til Lars? Det står da vitterlig "eftter hans afgangne hustruu Karen Pedersdatter Lemmicken, arvede (h)vis eene Levinde Søn Lars Christensen som nu er =28 aar gammel udj fuld Capital =200rd:, ", "vis ene" peker på Karen P, m.a.o. hennes eneste levende sønn, slik jeg leser det.  Et annet sted i tråden sier du at:  Skal han vere hennar son, må han vere minst 7-8 år yngre.  Og nå som vi ser at han er født rundt 1715 er han da minst 7-8 år yngre - faktisk 10.

Karen Pedersdtr ER mor til Lars, eg håpar eg ikkje har sagt noko anna i det siste. Ei stund trudde eg sterkt på alderen ved død (74 år) - men det gjer eg ikkje lenger. Då du gjorde meg merksam på at han i Askevika ikkje var så særleg skarp, fekk eg det også til å rime med at han måtte ha Curator. Mitt alternativ var at det fanst 2 Lars - og at den eldste då ikkje var Karen sin son. Men eg har slått dei i hop og gått ut frå at presten som førte gravferda har vore litt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Morten Sylte skrev:

Avkald frå arvingane i skiftet etter Sahl Lars Ruus og til Christen Christensen Udvigen og hustru datert 29 juni 1714.

Supert då veit vi at dei i alle fall var gifte i 1714.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her  er det jeg har om Dorthe.

Det er trolig hun som ble døpt l Korskirken i Bergen 30.06.1682- død etter 1724. Foreldre Absalon Hansen Lemmichen ca. 1642 - 1686 og Lisbeth Hansdtr. (Schreuder)  død etter 1706. Ref. skiftet etter sønnen Henrich Henrichsen Krøger.

Dorthe må ha giftet seg med Lars Knudsen Kruse 1679-1759 rundt 1710.

I ekteskapet med Lars K. Kruse har jeg registrert barna:

Henrikke Larsdtr. Kruse ca 1712- gravlagt 13.01.1755 på Eid, gift med Christian Augustinussen 27.12.1743 i Eid. Etterslekt. Det er skifte etter Henrikke i skifteprot. 12- folio 226 1753-1757.

Anne Abelone Larsdtr. Kruse ca 1714- gravlagt 28.03.1793 på Eid. Ugift, skifte prot. 19b folio 408 1792-1795

Lars Larsen Kruse ca 1718 - gravlagt 24.05.1801 på Eid. Han giftet seg i Nykirken i Bergen 09.05.1753 med Susanna Lovise Humble d. 1772 og fikk 9 barn med henne. Skiftet i levende live 1793 prot. 19b folio 571 1792-1795.

Skiftet etter Anne Abelone tyder ikke på at det var flere barn, i alle fall ikke som levde opp.

Når det gjelder Lars Knudsen Kruse har jeg notert at han ble døpt 13.04.1679, men jeg er ikke i stand til å finne ut hvor jeg har det opplysningen fra.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider